Home >> Diem >> Notícies >> La nova directora considera que la feina és la clau per sortir de l'exclusió

La nova directora considera que la feina és la clau per sortir de l'exclusió

Dolors Puigdevall, que acaba de substituir Ramon Barnera a la direcció de Càritas, ha explicat aquest matí, en un esmorzar de presentació amb els mitjans de comunicació a Girona, quines seran les prioritats de la nostra acció social durant els propers anys.

Puigdevall ha insistit que la incorporació al món laboral és un dels factors més importants per aconseguir que les persones millorin la seva autonomia i trenquin el cercle de l’exclusió social. Precisament, l’àmbit de la inserció sociolaboral és un dels eixos prioritaris de l’entitat per als propers anys, ja sigui a través de la formació, l’orientació, la capacitació, l’intermediació i prospecció laboral i el foment de l’emprenedoria i l’economia social, en consonància amb les línies del nou Pla Estratègic de l’entitat, que està en procés.

Pert altra banda, Puigdevall també ha recordat que Càritas continuarà oferint el que ha anomenat “paquet de contenció”, que són les accions que realitza mentre les persones passen un procés de reincorporació al mercat laboral. Aquesta contenció la duen a terme la resta de programes i projectes de l’entitat, que proporcionen acollida, aliments, roba, ajudes econòmiques puntuals, suport en l’àmbit educatiu per als fills, grups de suport psicològic o formació d’adults, entre molts d’altres, amb la voluntat d’acollir i acompanyar les persones de manera integral, sempre amb l’objectiu de sortir de trobar feina i sortir de l’exclusió social.

La nova directora ha alertat que la crisi ha provocat un nou escenari de precarietat, amb nous perfils com els treballadors pobres, que, malgrat tenir feina, no poden cobrir les necessitats bàsiques.

Finalment, Puigdevall ha plantejat el finançament com a repte. I en aquest sentit, ha alertat que les persones reaccionen de manera molt solidària davant les emergències, però que sovint obliden les problemàtiques socials més properes, poc visibles i que hi ha un “perill de relaxació”. Així, ha fet una crida a participar activament en la lluita contra l’exclusió social, a través de donacions, de voluntariat o de la difusió de denúncies d’injustícia social.