Home >> Diem >> Notícies >> El projecte Grans Experts de Càritas rep el Premi Inclusió Social

El projecte Grans Experts de Càritas rep el Premi Inclusió Social

El Consell Comarcal de l’Alt Empordà ha decidit atorgar El Premi Inclusió Social 2016 al projecte Grans Experts del Programa Gent Gran de Càritas Diocesana de Girona. Grans Experts és una iniciativa orientada a promoure l’envelliment actiu i la inclusió social de les persones grans a la societat i a posar en valor la seva experiència i coneixements, a través de les trobades amb infants i joves a les aules de centres educatius.

El projecte, que fins ara s’ha desenvolupat a Girona en una prova pilot, està adreçat a persones grans que viuen soles o en centres geriàtrics i alumnes d’educació primària. Les activitats se centren en la participació de les persones grans en formacions puntuals a les aules, amb l’objectiu que l’alumnat complementi els continguts de l’escola amb l’experiència de les persones de més edat i, alhora, posi en valor el paper imprescindible d’aquestes persones a la societat.

El premi Inclusió Social 2015 està dotat amb 6.000 euros, que l’entitat destinarà a ampliar i desenvolupar el projecte durant el proper curs a Cadaqués, Roses, l’Escala i Figueres. Més de 200 alumnes de primària i 8 grans experts de més de 65 anys participaran a la propera edició d’aquesta activitat.