Home >> Diem >> Notícies >> Dolors Puigdevall serà la nova directora de Càritas Diocesana de Girona

Dolors Puigdevall serà la nova directora de Càritas Diocesana de Girona

Mª Dolors Puigdevall Dalmau s’incorporarà com a directora de Càritas Diocesana de Girona el proper mes de setembre. El bisbe Francesc Pardo n’ha avançat el nomenament aquest dijous a Girona, a proposta del Consell Diocesà de l’entitat. Puigdevall substituirà Ramon Barnera, que ocupava el càrrec des de setembre de 2011, nomenat inicialment per un període 4 anys, prorrogat un anys més mentre es preparava el relleu al capdavant de l’organització. El canvi en la direcció es farà efectiu el mes de setembre, coincidint amb l’inici del curs.

Puigdevall, de 61 anys i veïna de Fornells de la Selva, assumeix la nova responsabilitat tot just després de jubilar-se voluntàriament i finalitzar una llarga trajectòria al món de l’educació. La futura directora ha estat mestra a l’escola de Font de la Pólvora i a l’institut de Santa Eugènia de Girona, entre d’altres, ha estat vinculada al Centre Cristià dels Universitaris, participa en diversos projectes de cooperació i forma part de l’equip de redacció de la publicació El Senyal.

Mª Dolors Puigdevall ha fet de voluntària durant 16 anys a Càritas de Fornells de la Selva i n’ha estat la presidenta durant els darrers dos anys, coneix bé l’entitat i està fortament compromesa amb el seu model d’acció social. Puigdevall es mostra il·lusionada amb la nova responsabilitat i està convençuda que “Càritas, al costat de moltes altres entitats, continuarà treballant de valent amb les persones que pateixen, perquè no tenen assegurats els mínims per a una vida digna”.

Per altra banda, Ramon Barnera, que en finalitzar el seu nomenament per 4 anys havia expressat la seva voluntat de donar pas a un nou relleu, ha mostrat absoluta confiança en la futura directora, i n’ha destacat “el compromís, els valors sòlids, el seu esperit de servei, la proximitat en el tracte personal i la voluntat de diàleg”.

La nova directora assumirà tasques de representació i participarà amb els òrgans de govern de l’entitat en la confecció i el seguiment de les línies estratègiques durant els propers 4 anys.