Home >> Diem >> Notícies >> Un centenar de persones assisteixen a la jornada de formació sobre l'acció social organitzada per Càritas

El passat dijous 17 de març va tenir lloc al Palau de Congressos de Girona la Jornada de Formació "Una mirada a l'acció social ahir, avui i demà", que donava inici als actes de cloenda del 50è aniversari de Càritas Diocesana de Girona i a la celebració dels 10 anys d'activitat d'ECOSOL empresa d'inserció.

L’acte es va iniciar amb les paraules de Ramon Barnera, director de l'entitat, que va presentar la jornada i la celebració posterior, i va donar pas a una reflexió sobre l’evolució de l’acció social en els darrers 50 anys, a càrrec de Carme Borbonès, presidenta de Càritas Catalunya. Tot seguit, Enric Morist, coordinador de Creu Roja a Catalunya, Ignasi Parody, vicepresident de FEICAT, i Carme Trilla, presidenta de Fundació Hàbitat 3, van compartir una taula rodona sobre la contribució actual del tercer sector a la cohesió social, conduïda per Núria Martínez, gerent de Fundació Drissa. Després d’una pausa va tenir lloc la segona taula rodona, anomenada “Una mirada al demà: els reptes de futur de l’acció social”, amb Salvador Busquets, director de Càritas Diocesana de Barcelona, Àngels Guiteras, expresidenta de la Taula del Tercer Sector i Ferran Busquets, president de Fundació Arrels. Lluís Puigdemont, director de Fundació SER.Gi, va ser l’encarregat de conduir aquesta segon taula. Sebastián Mora, secretari general de Càritas Espanyola, va clausurar la jornada amb una ponència sobre les claus de la resposta de Càritas davant la realitat actual.

Moltes de les persones assistents a la jornada van voler ser presents també a l'acte de celebració del 50è aniversari de Càritas que va tenir lloc just després a la sala gran del Palau de Congressos de Girona.