Home >> Diem >> Notícies >> Càritas difon la campanya "Practica la Justícia. Deixa la teva empremta"

Càritas difon la campanya "Practica la Justícia. Deixa la teva empremta"

Càritas desenvolupa cada any una campanya institucional amb l’objectiu de difondre i promoure entre la societat els valors que guien l’acció social de l’entitat. Enguany, el lema escollit és “Practica la Justícia. Deixa la teva empremta”. Es tracta de la segona part i la continuació d’una campanya més àmplia que s’estendrà fins el 2017, anomenada “Estima i viu la Justícia”. “Practica la Justícia. Deixa la teva empremta” és una crida a posar la mirada en el fet que practicar la justícia, vetllar i fer possible els drets fonamentals de totes les persones és imprescindible per eradicar la pobresa en el món.

La campanya convida a adoptar un estil de vida solidari i sostenible amb les persones i el medi ambient, i a tenir un compromís actiu amb la pràctica i defensa dels drets de les persones.

El contingut gira entorn de sis punts principals, que són la persona humana i els seus drets, la cerca del bé comú, el destí universal dels béns, la solidaritat i la defensa dels drets i deures, el principi de subsidiarietat i la participació.

La campanya pretén sensibilitzar però també denunciar les injustícies i animar la societat a adoptar hàbits més solidaris i compromesos amb els Drets de les persones i la cura del medi ambient.

Materials públics i disponibles

Càritas difon el contingut d’aquesta campanya a partir d’una sèrie de materials didàctics per a infants, joves i adults. Els materials poden descarregar-se gratuïtament des de la web de l’organització.

Als materials hi trobareu exemples molt pràctics i actuals d’accions quotidianes que tenen per objectiu adoptar un estil de vida més just a partir d’hàbits com el consum solidari i responsable, la banca i les assegurances ètiques, el respecte pel medi ambient o el foment del cooperativisme.

Quina és la teva empremta?

L’empremta és el concepte escollit per desenvolupar aquesta campanya i fa referència a la marca que deixem amb les nostres accions en el nostre entorn. L’empremta ve determinada per les actituds del dia a dia, a casa, a la feina, al carrer, quan comprem etc. Des d’avui publicarem les empremtes positives i negatives que podem deixar a la societat, per tal que reflexionem sobre la pràctica de la justícia des de l’àmbit més personal. Les trobareu cada dilluns a les nostres xarxes socials.

Facebook /caritasgirona

Twitter @caritasgirona