EMPRESES I FUNDACIONS

Des del projecte Empreses amb Cor volem apropar aquestes dues voluntats amb un objectiu comú: ajudar aquelles persones que més ho necessiten.

I és per aquest motiu que Càritas està oberta a establir relacions de col·laboració amb empreses, fundacions, associacions empresarials i altres agents socials, sempre que la seva activitat i filosofia coincideixin amb els valors que Càritas promou: la solidaritat, la justícia, el respecte i la igualtat.

Possibilitats de col·laboració:

• Facilitar la incorporació al mercat laboral de les persones ateses per Càritas, oferint un lloc de treball, l’aprenentatge o el perfeccionament d’una professió.
  • Fer un donatiu econòmic que doni suport a les activitats de Càritas o a un projecte concret.
  • Fer-se entitat associada, contribuint periòdicament amb una quantitat econòmica.
  • Realitzar una donació en espècie.
  • Realitzar una prestació gratuïta de serveis.
  • Ajudar-nos a finançar els projectes de Càritas mitjançant material de marxandatge.
  • Fer accions de màrqueting amb causa.
  • Facilitar les microdonacions dels treballadors i treballadores d’una entitat que vulguin fer petites aportacions per a un projecte determinat.
  • Fer micromecenatge a través de portals en línea que permeten crear reptes solidaris entre els treballadors.
  • Patrocinar activitats de sensibilització, elaborant materials educatius, publicacions, etc.
  • Fer difusió de les problemàtiques socials de Càritas i de les activitats i campanyes que desenvolupem, a través dels mitjans de comunicació de l’entitat: Intranet, pàgina web, revista, butlletí d’informació, comunicats, xarxes socials, etc.
  • Promoure una campanya de recollida d’aliments per a les famílies i persones necessitades, així com per als equipaments de Càritas que donen servei a persones grans, infants, dones en situació de risc…
  • Facilitar la participació puntual o periòdica d’infants, joves i adolescents atesos per Càritas en diferents activitats.
  • Organitzar un esdeveniment social a benefici de Càritas: torneig esportiu, revetlla, concert solidari o campanya.
  • Formar específicament persones ateses per Càritas, voluntaris o assalariats (informàtica, restauració, atenció al client, cura de persones grans, etc.).
  • Esdevenir Prescriptor amb Cor de l’entitat.
  • Promocionar el voluntariat corporatiu.

Contraprestacions per a les entitats:

Les contraprestacions de Càritas s’establiran en funció del compromís amb el programa:

• Difusió de l’acció als seus públic interns i externs.
  • Obtenció dels beneficis fiscals els ofereix la legislació vigent.
  • Vinculació directa amb un projecte determinat.
  • Menció en les nostres publicacions (el butlletí d’Entitats amb Cor, blog d’Entitats amb Cor, correus electrònics als socis i donants i a les xarxes socials).
  • Placa distintiva de reconeixement d’Entitat amb Cor de Càritas.

Avantatges

• Si la col·laboració se centra en una activitat local, reforçarà el vostre paper com a membre dinàmic de la vostre comunitat.
  • Podeu despertar l’ interès dels vostres clients, proveïdors i empleats, sobretot si es tracta d’una activitat en la qual hi puguin participar directament o indirectament.
  • Podeu integrar en la cultura corporativa valors com responsabilitat, solidaritat, justícia, ..
  • Milloreu la valoració de la imatge i reforceu el reconeixement de marca de la vostra entitat.
  • Fidelitzeu clients i col·laboradors ja que aquests valoren les entitats que recolzen els mes desvalguts.
  • Motiveu i cohesioneu la plantilla al incentivar la implicació dels treballadors en iniciatives solidàries.