Home >> Diem >> Notícies >> Càritas denuncia que les persones sense llar es troben «Sense sortida» davant d'un sistema de protecció que no funciona

Els equips de Càritas han sortit al carrer aquest migdia arreu de la diòcesi de Girona per reclamar els drets de les persones sense llar, en el marc de la campanya de persones sense llar, que té lloc del 25 al 29 d’octubre amb el lema «Sense sortida? Perduts en un sistema de protecció social que no protegeix. Diguem prou. Ningú Sense Llar». Enguany, la campanya se centra en denunciar les dificultats continuades i permanents que afronten les persones en situació de sensellarisme per accedir als drets fonamentals, i que s'han agreujat encara més durant la pandèmia.

A Girona, el voluntariat de Càritas, participants del Centre d’Acollida i Serveis Socials “La Sopa” i l’associació Traçant Camins, han realitzat una intervenció i han llegit el manifest a la seu de la Generalitat a les 12 del migdia, però Càritas també ha programat accions a Torroella de Montgrí, Figueres, La Bisbal d’Empordà, L'Escala, Llagostera, Lloret de Mar, Banyoles, Salt i Santa Coloma de Farners.

La resposta de Càritas en la defensa del Dret a l’habitatge

Càritas Diocesana de Girona desenvolupa 6 projectes que cerquen donar respostes concretes en la defensa del Dret a l’habitatge: Pisos d'Acollida Temporal per la Inclusió destinats a dones i mares amb fills a càrrec sense recursos econòmics; el projecte Conviu, centrat en oferir oportunitats a les persones que provenen d’institucions penitenciàries; Llaços, una iniciativa de ‘housing first’ que parteix de l’habitatge com a eina per a l’autonomia personal; Som Refugi i Pisos Assistits per a joves migrants sense referents i el projecte Sense Llar que localitza i contacta amb persones en situació de sensellarisme amb l’objectiu d'evitar que la manca d’habitatge empitjori les situacions d’exclusió social i que les persones puguin tenir autonomia i millorar la seva qualitat de vida.

Manifest conjunt