Home >> Diem >> Notícies >> Càritas celebra la setmana de Corpus amb una crida a ser «més poble» i construir una normalitat més justa i fraterna

Totes les parròquies de la diòcesi recolliran donatius el Dia de Caritat

Nota de premsa (01/06/2021).
El Dia de la Caritat, que enguany se celebra diumenge 6 de juny, i tota la setmana de Corpus, que acabem d’iniciar aquest dilluns, representen unes dates d’especial importància per a Càritas. És el moment de fer conèixer la resposta de l’entitat davant les situacions de pobresa i exclusió que pateixen moltes famílies del nostre entorn i és també una oportunitat per captar fons per als projectes d’acció social, en un any especialment complicat per a les persones més vulnerables.
Per això, Càritas llança una crida conjunta en forma de campanya, amb l’objectiu de fer reaccionar la societat i aconseguir que s'impliqui a través de donatius que es recolliran a totes les parròquies de la diòcesi aquest diumenge 6 de juny, Dia de la Caritat.
A Càritas, ens agrada pensar que vivim en el poble més gran del món, on hi conviuen més de 7.000 milions de veïns i veïnes que es coneixen i s’ajuden. Aquest és el missatge principal de la Campanya de Corpus d'enguany, que porta per lema “Siguem més poble”.
Aquest context extraordinari de pandèmia i de crisi que afecta totes les dimensions de la vida humana ens ha situat en un altre lloc comú: el de la fragilitat, la petitesa, la impotència i la necessitat. Això ens fa plantejar precisament una pregunta: què passaria si fóssim més poble?
Ara és moment de sembrar la proximitat i la disponibilitat. A Càritas, no volem tornar a la normalitat d’abans; considerem que ens trobem davant una oportunitat única per construir una normalitat nova, més justa i fraterna. Comptem amb un voluntariat extraordinari i uns equips que no paren de treballar a tota la diòcesi, però necessitem també la col·laboració de tota la societat.
És el moment de fer arribar el nostre missatge a tothom: #SiguemMésPoble.

Un any marcat per la pandèmia, un futur marcat per l’esperança

Després d'aquest llarg període dominat per l'adversitat de la malaltia i la inseguretat, pel dolor de la pèrdua i la soledat, hem de ser-hi més que mai. Per això, la celebració del Dia de Caritat d'aquest 2021 ens ha de servir per recordar que hem de donar la mà, que és important fer petits grans gestos quotidians. Hem de recordar que cal participar i que és bo intervenir en les dinàmiques socials que generen compromís pel bé comú.
El 2020 ha sigut un any fortament marcat per l'impacte d'una pandèmia sanitària que ens ha obligat a multiplicar els esforços humans i econòmics per atendre a un nombre creixent de famílies que s'han vist en una situació d’extrema vulnerabilitat per l'efecte de la profunda crisi social derivada de la COVID-19.
Per una banda, les dificultats d'accés al món laboral, l'increment de la precarietat i inestabilitat en el sector persisteixen. També augmenten el nombre de llars sense ingressos i en situació de pobresa. Es constaten les múltiples vulneracions que hi ha referent al dret a l'habitatge, on el sistema de garanties brinda poca protecció a les famílies que més ho necessiten.
Per altra, la bretxa digital eixampla l'exclusió. Moltes famílies no se senten prou capacitats per a donar suport a la realització de tasques escolars, ja sigui perquè no disposen dels medis o bé perquè no tenen el coneixement necessari per desenvolupar-se en aquest àmbit.
També ha aparegut la fatiga, que deixa empremta a la salut de moltes persones. Emocionalment estem tocats. Es nota l’esgotament i el sentiment de solitud. La vulnerabilitat social evidenciada en aquesta crisi també posa de manifest els escassos recursos que existeixen per afavorir l’atenció en els domicilis, fet que genera certa desprotecció de la gent gran i dels que en tenen cura. A més a més, les famílies en situació d'exclusió estan perdent xarxes de suport. Tot i que les relacions amb l’entorn més proper s'han enfortit i són més estretes, la capacitat de suport material d'aquestes xarxes és cada vegada menor.
Davant d’aquesta colpidora realitat, Càritas s’ha adaptat a conviure amb la pandèmia i ha desenvolupat tota mena d'ajustos per poder seguir acompanyant, acollint i estant. És per això que Càritas et convida a ser més poble, a teixir vincles i a ser comunitat.

Ens hem de donar un cop de mà!

Comptem amb tu!