Home >> Diem >> Notícies >> Fer comunitat per lluitar contra l’exclusió social

Fer comunitat per lluitar contra l’exclusió social

Per aconseguir una societat cohesionada capaç de fer front a l’exclusió social cal que les persones es trobin, comparteixin espais i intercanviïn experiències i reflexions. Només a partir de la trobada es poden superar les diferències i establir ponts i xarxes de relacions que afavoreixin i enriqueixin el conjunt de la població. Aquests són els objectiu de la iniciativa ‘Fem Comunitat’, que Càritas impulsa arreu de la diòcesi de Girona a través de diversos projectes. A la pràctica, es tracta d’espais de trobada, que són diferents en cada poble o ciutat, però que sempre estan oberts a tothom i que cerquen la participació de les persones en situació de vulnerabilitat en les activitats i serveis, per ampliar la xarxa de relacions socials i afavorir la interculturalitat i una vivència positiva de la diversitat.

Aprendre la llengua de la societat d’acollida, per exemple, és un aspecte bàsic per poder-se integrar, fer veïnatge, entendre els comunicats de l’escola o trobar una feina. És per això que des de Càritas oferim tallers lingüístics per a persones nouvingudes. Gràcies a aquests tallers de llengua oral, a més d’aprendre vocabulari i gramàtica bàsiques, les persones també aprenen pautes culturals de la societat d’acollida i reben informació útil per integrar-se amb més facilitat en l’entorn. Però ‘Fem Comunitat’ també proporciona espais i dinàmiques de grups a persones amb dificultats per accedir a una feina. Així, fomentem l’intercanvi de vivències, proporcionem recursos específics per millorar la motivació i programem activitats que faciliten l’orientació sociolaboral bàsica.

Amb el suport de