Home >> Diem >> Notícies >> Fundació “la Caixa”, CaixaBank i Càritas s’uneixen per lluitar contra les conseqüències de la crisi sanitària

Càritas Diocesana de Girona i la Fundació “la Caixa”, en col·laboració amb CaixaBank, uniran esforços per evitar que la crisi sanitària empitjori encara més la situació de les persones en risc d’exclusió. L’acord es materialitza en una aportació de 26.000€  de la Fundació “la Caixa”, canalitzada a través de CaixaBank, que es destinarà al Servei d’Acollida i Acompanyament i al Servei d’Ajuda Econòmica.

L’acollida és el primer pas quan una persona s’adreça a Càritas. Durant aquest procés, l’equip de professionals escolta, identifica i valora cada situació i estableix un pla de treball personalitzat, coordinat amb els serveis socials i altres entitats, amb l’objectiu de millorar l’autonomia i la promoció de les persones. Càritas treballa amb la participació activa de les famílies i les acompanya amb l’objectiu de fer front a la pobresa i l’exclusió social i millorar la seva situació. Durant l’any passat, aquest servei va atendre directament 3.129 persones però d’ençà de la crisi sanitària, el nombre de persones que s’adrecen a Càritas ha augmentat de manera clara, i en alguns casos s’ha arribat a triplicar. El Servei d’Ajuda Econòmica està centrat en les famílies que no disposen d’ingressos ni de recursos suficients per cobrir les necessitats bàsiques. Aquestes famílies es troben en situacions d’alta vulnerabilitat. En aquests casos, Càritas ofereix ajudes econòmiques puntuals i de caire excepcional per fer front a despeses molt bàsiques mentre estableix un pla de treball integral per revertir aquestes situacions, amb la implicació de les famílies participants i amb l’objectiu que millorin la seva autonomia. L’any passat, el Servei d’Ajuda Econòmica va atendre 613 persones, però també en aquest cas, la xifra ha augmentat considerablement com a conseqüència de la crisi sanitària que estem patint.

Dolors Puigdevall, directora de Càritas Diocesana de Girona, ha tornat a agrair el compromís de Fundació “la Caixa” i de CaixaBank i ha assegurat que “la confiança d’organitzacions com aquesta amb la feina Càritas ens ajuda a garantir les mesures necessàries perquè aquesta crisi no situï encara més famílies en escenaris de pobresa i exclusió social”.

L’Acció Social, un dels pilars del Pla de RSC de CaixaBank

Gràcies a la seva capil·laritat territorial, la xarxa d’oficines de CaixaBank dona suport a la Fundació “la Caixa” en la seva tasca social, detectant necessitats d’entitats socials locals i canalitzant una part del pressupost de l’Obra Social. La col·laboració entre ambdues institucions fa possible que milers de petites entitats socials solidàries puguin accedir a ajuts econòmics per a fer realitat els seus projectes. Cada any, més de 11.000 projectes reben, globalment, uns 44 milions d’euros de la Fundació “la Caixa” dels que es beneficien més de 7.000 entitats socials arreu de l’Estat.