Home >> Diem >> Notícies >> Fundació “la Caixa” i CaixaBank reforcen el suport educatiu de Càritas al Baix Empordà

Càritas Diocesana de Girona reforçarà els seus projectes de suport educatiu a Palafrugell i a altres punts del Baix Empordà gràcies a l’aportació de 8.000 euros de la Fundació “la Caixa” canalitzada a través de l’Acció Social de CaixaBank.

L’objectiu d’aquests projectes és acompanyar els processos d’aprenentatge d’infants d’entre 6 i 16 anys que es troben en risc d’exclusió social, per tal de garantir-los la igualtat d’oportunitats. El personal i el voluntariat de l’entitat treballa en grups reduïts per resoldre els dubtes i consolidar els aprenentatges d’aquests infants i joves i fomenta la participació de les famílies i de tot l’entorn educatiu en el projecte. Les trobades es realitzen sempre fora de l’horari escolar i durant tot el curs. El reforç educatiu complementari permet treballar valors, hàbits, habilitats i actituds que puguin afavorir i fomentar el gust per l’aprenentatge i el seu desenvolupament personal.

L’entitat preveu un curs especialment complicat per a les famílies en risc d’exclusió social, que són les que més han patit les conseqüències de la crisi sanitària en l’àmbit socioeducatiu. Càritas va posar de manifest aquestes dificultats en un comunicat publicat fa poques setmanes, en el qual alertava que manquen 170.000€ per poder cobrir les els projectes  socioeducatius arreu de la diòcesi per al curs vinent.

La quantitat rebuda per part de Fundació “la Caixa” forma part d’una acció solidària, que ja s’havia dut a terme en anys anteriors, vinculada al Festival de Cap Roig. Enguany, malgrat la cancel·lació del festival, totes dues organitzacions han pogut arribar a un acord per continuar amb la col·laboració.

Dolors Puigdevall, directora de Càritas Diocesana de Girona, ha afirmat que “el compromís d’entitats com Fundació “la Caixa” i CaixaBank, tot i les circumstàncies actuals, ens permeten garantir la continuïtat dels projectes socioeducatius, que són clau per garantir la igualtat d’oportunitats d’infants i joves en risc d’exclusió”.

L’Acció Social, un dels pilars del Pla de RSC de CaixaBank

Gràcies a la seva capil·laritat territorial, la xarxa d’oficines de CaixaBank dona suport a la Fundació “la Caixa” en la seva tasca social, detectant necessitats d’entitats socials locals i canalitzant una part del pressupost de l’Obra Social. La col·laboració entre ambdues institucions fa possible que milers de petites entitats socials solidàries puguin accedir a ajuts econòmics per a fer realitat els seus projectes. Cada any, més de 11.000 projectes reben, globalment, uns 44 milions d’euros de la Fundació “la Caixa” dels que es beneficien més de 7.000 entitats socials arreu de l’Estat.