Home >> Diem >> Notícies >> Prendre consciència de l’abús i el matractament envers les persones grans

Prendre consciència de l’abús i el matractament envers les persones grans

El 15 de juny és el Dia mundial de la presa de consciència de l'abús i el maltractament envers les persones grans. L'objectiu de l'esdeveniment, que se celebra cada 15 de juny, és crear una consciència social i política de l'existència del maltractament i l'abús produït a les persones grans, juntament amb la idea que es tracta d'una xacra social inacceptable, que presenta múltiples formes i que es pot prevenir.

Des de Càritas, ens formulem preguntes que ens interpelen a tots: Creus que les persones grans poden prendre decisions i opinar sobre les seves vides? Què n’opines de la solitud no desitjada? Creus que les persones grans poden desenvolupar les seves capacitats i plantejar-se nous reptes? Penses que els pobres i les ciutats cuiden les persones grans reconeixent el seu lloc just a la societat?

Per això impulsem projectes que posen al centre les persones grans. Creem espais i serveis que defensen i garanteixen els seus drets d’autonomia, presa de decisions, independència, participació, etc. en la construcció social comunitària. La nostra societat no reconeix prou el valor social de les persones grans, la seva cura, experiència, suport a la família, la participació en la comunitat, etc. Des dels nostres projectes reconeixem aquest valor i reivindiquem una presència més activa en el context públic.

Les persones grans són referents de vida, són testimonis privilegiats de la història de les nostres famílies i de la nostra societat. Defensem una societat d’acollida i de cura en la qual no es maltracti ni es descarti ningú per la seva edat i que impulsi espais de trobada entre les diverses generacions.