Home >> Diem >> Notícies >> El projecte Som Refugi obre les portes als veïns de Caldes de Malavella

El projecte Som Refugi obre les portes als veïns de Caldes de Malavella

Càritas Diocesana de Girona ha obert a Caldes de Malavella un nou servei per a joves migrants sense referents que es troben en situació de vulnerabilitat. El servei compta amb la col·laboració i el finançament del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya. El nou equipament, ubicat a Cal Manco, una masia cedida per Les Germanes Franceses de Lloret, va entrar en funcionament a principi de febrer amb total normalitat, després d’uns mesos de condicionament de l’immoble i l’organització de l’equip tècnic necessari. El nou servei permet acollir una vintena de joves extutelats per l’administració, que reben suport jurídic per a la regularització de la documentació, formació i acompanyament per aconseguir la seva plena inserció social i laboral.

La iniciativa s’emmarca en el projecte Som Refugi, desenvolupat per Càritas Diocesana de Girona, amb l’objectiu de donar resposta a l’augment de casos de joves immigrants que es troben en situació de vulnerabilitat, perquè no compten amb entorn familiar, recursos mínims per poder accedir a un habitatge en condicions, ni formació ni experiència suficient per inserir-se amb èxit al mercat laboral. La majoria d’aquests joves van arribar des del Magreb i de països subsaharians quan encara eren menors, sovint sortejant situacions de perill i vulnerabilitat, i han estat tutelats per l’Administració fins que han complert la majoria d’edat. El nou espai acull joves que han acceptat voluntàriament ser part del projecte i han pres el compromís amb els itineraris programats per l’entitat, que inclouen formació, orientació laboral i acompanyament per a la inserció al mercat laboral, entre d’altres mesures per a la inclusió.

Càritas Diocesana de Girona ja ha obert durant els últims mesos dos habitatges més destinats a aportar solucions a aquest tipus de situacions: un pis a Girona i un altre a Santa Coloma de Farners, amb 4 joves en cada cas. El nou servei de Caldes de Malavella amplia considerablement l’abast del projecte, perquè és l’únic capaç d’acollir fins a vint joves de forma permanent.

Jornada de portes obertes per a entitats i veïns de Caldes

Aquest dijous, 14 de març, els joves de Cal Manco i el seu equip d'acompanyament, van organitzar una jornada de portes obertes per a les entitats i veïns del municipi, amb la voluntat de donar visibilitat al projecte i crear vincles amb l'entorn social. La jornada va reunir persones de diverses entitats, personalitats i autoritats municipals, i els diversos cossos de policia, entre d'altres. Tots els assistents van poder visitar l'equipament i escoltar els testimonis i les experiències personals dels joves participants del projecte a través de la recreació d'un viatge que explicava les etapes del fet migratori que els ha dut fins a Caldes, des dels seus països d'origen.