Home >> Diem >> Notícies >> Expressar el fet migratori a través del rap

Expressar el fet migratori a través del rap

Un grup de vuit joves participants de Càritas Diocesana de Girona ha escrit i enregistrat un rap, anomenat Reflexos, per expressar les dificultats que suposa emigrar sense referents i integrar-se a la societat d’acollida. La cançó, que compta també amb un vídeo, ha estat reconeguda amb una menció especial del Concurs Hip-Hop per la Pau, organitzat per L'Institut Català Internacional per la Pau (ICIP) de la Generalitat de Catalunya. Els premis s’han entregat aquest dijous 29 de febrer al migdia en un acte a la Biblioteca de l’ICIP a Barcelona. El jurat ha destacat la “diversitat lingüística i i l’esforç per rapejar en llengua no materna”.

Els participants formen part del projecte Formació en Alternança, de Càritas Diocesana de Girona, que ofereix formació a joves tutelats i extutelats per l’administració, que es troben en situació de vulnerabilitat. La majoria d’aquests joves ha viscut processos migratoris sense suport ni referents familiars, i no disposa de recursos suficients per aconseguir una inserció social i laboral plena. Des de Càritas Diocesana de Girona, se’ls ofereix formació en competències bàsiques i formació tècnica i professional. El projecte es complementa amb una beca formativa perquè puguin cobrir les necessitats bàsiques i, alhora, se’ls motiva perquè assisteixin a formació externa, aprenguin la llengua d’acollida i puguin obtenir un títol reconegut.

Accediu al vídeo