Home >> Diem >> Notícies >> 116 famílies de Girona i Salt fan front a l’exclusió social amb Càritas el programa Caixa Proinfància

La pobresa es transmet de pares a fills, afecta les condicions de l’entorn, la salut i l’organització de les famílies i acaba repercutint molt clarament en el procés d’aprenentatge i desenvolupament personal dels infants i adolescents. El programa Caixa Proinfància de l’Obra Social “la Caixa” aborda aquestes situacions a través d’un model d’atenció d’infants de 0 a 18 anys que mobilitza tant les famílies com l’entorn educatiu i social, en espais de trobada en els quals s’ofereixen recursos socials, educatius i terapèutics a cada cas, per prevenir situacions d’exclusió social. Les famílies s’impliquen de manera activa en el programa, participant d’activitats com “La família del mes”, en les que els pares i mares ofereixen els seus coneixements i experiències als infants i adolescents o en les trobades que s’han realitzat a final de curs a Girona, sempre amb l’acompanyament d’educadors socials especialitzats.

En total, durant aquest curs, fins a 132 infants i adolescents de Girona i Salt i les seves famílies han rebut aquest acompanyament intensiu i complementari a l’escola, amb l’objectiu de millorar els seus processos d’aprenentatge i evitar situacions d’exclusió social. Aquest estiu, 30 infants i joves aniran de colònies i campaments, amb les entitats de lleure Sorellona i Fundació Esplai que formen part del el programa Caixa Proinfància.

L’acció del Programa CaixaProinfància es desenvolupa a Girona i a Salt, amb la coordinació de Càritas Diocesana de Girona, i la participació dels ajuntaments, els Serveis Socials i les entitats: La Caseta, Ventijol, Associació d’Iniciatives Socials, Fundació Esplai, Casal dels Infants, Fundació Gentis, Suara Cooperativa, Creu Roja i Sorellona.

Nota de premsa