Home >> Diem >> Notícies >> Els Serveis d’Intervenció Educativa celebren una jornada plena d’activitats

Els Serveis d’Intervenció Educativa celebren una jornada plena d’activitats

Un grup de 260 infants participants del Servei d’Intervenció Educativa (SIE) de Càritas Diocesana de Girona, 38 voluntaris de l’entitat i 13 persones contractades, van gaudir dissabte 4 de juny de tota una jornada plena d’activitats per celebrar el final de curs dels diversos serveis educatius organitzada per Obra Social “la Caixa” i amb el finançament de l'Associació de Voluntaris "la Caixa".

Els infants més joves, de 6 a 8 anys, van visitar el CaixaForum de Girona durant el matí. En aquest espai, van poder realitzar el taller interactiu Encaixos, pensar per experimentar amb formes geomètriques a través de la tecnologia. El grup també va participar de l’activitat Creativity, inspirada en la metodologia Thinkering, on els infants poden practicar l’art de pensar amb les mans, mentre dissenyen i experimenten amb l’objectiu de potenciar el pensament crític i creatiu. Finalment, el grup va poder gaudir del Planetari, una cúpula inflable que provoca una sensació d’immersió total a partir de projeccions digitals del cosmos, un contingut amb fidelitat científica, però amè i didàctic.

La resta de nois i noies, de 9 a 16 anys, es van desplaçar a l’EspaiCaixa per realitzar un seguit d’activitats. En aquest cas, el grup va participar d’un concurs de dibuix, un taller de manualitats amb materials reciclats, body percussion, que és una activitat pensada per aprendre a fer ritmes de percussió amb el propi cos, i va poder viure un espectacle de màgia en directe i conèixer, de ben a prop, el món de la impressió 3D. A més, cada participant va rebre un clauer 3D amb la seva inicial.

En definitiva, els infants i joves del Servei d’Intervenció Educativa de Càritas van celebrar el final de curs amb activitats lúdiques i divertides, però creatives, didàctiques i amb un alt valor educatiu, gràcies a la col·laboració de l’Obra Social “la Caixa” i al seu equip de persones tècniques i voluntàries.