Home >> Diem >> Notícies >> Càritas celebra 50 anys d’acció social amb un acte emotiu i multitudinari a Girona

Càritas Diocesana de Girona va celebrar ahir dijous la cloenda del seu 50è aniversari amb un acte a l’Auditori-Palau de Congressos de Girona. L’entitat va voler agrair d’aquesta manera la implicació de totes les persones, empreses, entitats i institucions que han fet possible cinc dècades d’acció social a la diòcesi. L’acte també va servir per celebrar els primers 10 anys d’Ecosol Empresa d’Inserció.

Més de 900 persones van assistir a l’esdeveniment, conduït pel periodista i escriptor Martí Gironell. L’acte va repassar la història de l’entitat a través de vídeos i del testimoni de les primeres treballadores socials contractades als anys seixanta. Els assistents també van poder gaudir de les actuacions musicals del Cor de Teatre i del Cor Àkan. A més, hi van intervenir persones participants dels diversos programes i projectes de l’entitat.

Càritas va voler agrair també la implicació del voluntariat més veterà i de les últimes incorporacions amb un diploma representatiu entregat per Francesc Pardo, bisbe de Girona i Ramon Barnera, director de l’entitat.

Un dels moments més emotius de la nit va ser el missatge d’Antoine Audo, bisbe d’Alep i President de Càritas Síria, enregistrat per a l’ocasió, i amb una felicitació personal cap a la tasca de Càritas Diocesana de Girona. El públic va voler respondre la crida de Mons. Audo amb un gest de solidaritat cap a Síria, promovent una multitudinària fotografia i desplegant una pancarta amb l’etiqueta #withsyria.

Per acabar la celebració, els Marrecs de Salt van realitzar un pilar gràcies a la pinya d’una part del públic assistent, per simbolitzar el treball en xarxa, una de les claus de l’èxit del desenvolupament de l’acció social de Càritas durant el mig segle d’activitat a la diòcesi.

Per altra banda, Ecosol Empresa d’Inserció va voler celebrar els 10 anys d’activitats presentant públicament el seu nou projecte innovador: un tricicle de tracció elèctrica, pensat per realitzar un servei de missatgeria sostenible amb l’objectiu de crear llocs de treball per a les persones en situació d’exclusió social. Ecosol també ha va agrair la implicació de les empreses i institucions que han fet possible el projecte en concret i l’activitat en general d’aquesta empresa de l’economia solidària, durant la seva primera dècada d’activitats.

Francesc Pardo, bisbe de Girona, va tancar l’acte amb un breu parlament en el que va agrair l’esforç de totes les persones que durant aquest temps han permès desenvolupar els programes i projectes de l’entitat.