Home >> Fem >> Acció Social >> Acompanyament a les Persones Grans

Acció Social

L’Acció Social es centra en l’atenció i l’acompanyament a les persones que es troben en situació o risc d’exclusió, en el seu procés de promoció i desenvolupament integral i en l’exercici dels seus drets, alhora que en la prevenció d’aquestes situacions de vulnerabilitat.

Acompanyament a les Persones Grans
Les relacions socials són una part important de la qualitat de vida, també durant la vellesa. El sentiment de soledat no està determinat només per  la freqüència de contactes amb altres persones, sinó també per la satisfacció que cada persona sent amb aquestes relacions. La soledat és el resultat del dèficit en les relacions socials i de suport, i de la percepció que les pròpies persones en tenen.

És per això que volem incidir en la conscienciació i sensibilització de la comunitat, per poder crear una xarxa de persones voluntàries que ofereixin acompanyament a les persones grans, potenciant la seva autonomia i participació social, sempre tenint en compte el seu grau de dependència i vulnerabilitat.

Aquí pots consultar les dades del programa referents a l'any anterior

Grans Moments

Cada curs, centenars de joves estudiants voluntaris i voluntàries de Càritas i persones grans que viuen en centres residencials fan possible que tinguin lloc Grans Moment de trobada entre ells. Els joves visiten regularment les persones grans i junts comparteixen activitats com passejades, jocs, converses…

Aquest grans moments contribueixen a augmentar el benestar de les persones grans i afavoreixen un envelliment actiu, i pels joves representa un canvi en la seva mirada cap a les persones grans que els ajudarà a la construcció de valors que fonamentaran la seva participació social en l’edat adulta.

Aquí pots consultar les dades del projecte referents a l'any anterior

Càritas locals on es realitza:
Alt Empordà Interior, Anglès, Baix Ter, Cadaqués, Calella, Garrotxa, Girona, La Bisbal d'Empordà, Lloret de Mar, Maçanet de la Selva, Malgrat de Mar, Palamós-Sant Joan, Pineda de Mar-Santa Maria, Pla de l'Estany, Sant Gregori.

En Bona Companyia

Cada setmana, persones grans que viuen al seu domicili o en residències, i no compten amb el suport de persones properes, reben la visita d’una persona voluntària de Càritas, amb qui passen una estona en Bona Companyia.

Es pacta un dia i una hora per fer les visites, que poden incloure activitats lúdiques, com ara passejades, trobades amb altres persones, tallers… o simplement una estona de conversa, que contribuirà a mantenir la persona gran activa, motivada, i a sentir-se escoltada, acompanyada i estimada.

Aquí pots consultar les dades del projecte referents a l'any anterior

Càritas locals on es realitza:
Alt Empordà Interior, Amer, Baix Ter, Begur, Cadaqués, Caldes de Malavella, Calella, Cassà de la Selva, Fornells de la Selva, Garrotxa, Girona, La Bisbal d'Empordà, Llagostera, Llambilles-Quart, Lloret de Mar, L'Escala, Maçanet de la Selva, Malgrat de Mar, Pals, Pla de l'Estany, Salt, Vidreres, Vilablareix.

Àncora

Volem afavorir una comunitat atenta i implicada en el benestar de les persones grans i per això cal treballar la sensibilització de la població: joves estudiants, veïns i veïnes, comerciants, associacions, casals de gent gran…

Volem treballar en la prevenció de l’aïllament de les persones grans, oferint espais oberts per compartir activitats, xerrades i converses, on tota la població és convidada a participar.