Històric: Notícies

21 Gener 2015

Càritas i Abacus aposten pel consum responsable

Càritas i la cooperativa Abacus han dut a terme durant la campanya de Nadal, un projecte de col·laboració tot fent una aposta pel consum responsable, amb el qual la cooperativa oferia als seus clients la possibilitat d´embolicar els regals amb el preu mínim d´un euro, quantitat que es destinava íntegrament a l´entitat social. Hi han participat 16 voluntaris, amb una dedicació de més de 100 hores. Tot plegat ha permès recaptar 2.298,81euros.

D'altra banda, Abacus ha entregat a Càritas joguines destinades als infants del projecte PATI (Pisos d'Acolliment Temporal per la Inclusió) amb el qual s'ofereix habitatge temporal a dones en situació de precaritat socioeconòmica extrema i als seus fills.
Podeu llegir tota la notícia que va sortir publicada en el diari El Punt, clicant aquí

19 Gener 2015

Càritas rep 5,2 tones d´aliments provinents del grup de cooperació de SSIBE i Grup Danés

Com cada any, el grup de cooperació de Serveis de Salut Integrats Baix Empordà (SSIBE) ha fet un donatiu econòmic que ha permès comprar 4,1 tones d’aliments destinats a pal·liar la situació de moltes persones que es troben en situacions vulnerables. Enguany, a aquesta xifra, se li ha de sumar la col·laboració del Grup Danés de Torroella de Montgrí, i situa l’import total recollit en més de 5,2 tones.

Els queviures principals que s’han comprat són llet, arròs, sucre, galetes, xocolata i oli de gira-sol, i es repartiran de manera equitativa a les 5 Càritas que abracen el territori del Baix Empordà (Càritas San Feliu de Guíxols, Càritas Palafrugell, Càritas La Bisbal d’Empordà, Càritas Torroella de Montgrí i Palamós).

Durant l’acte, representants de les Càritas han agraït a les dues entitats la seva implicació i col·laboració i han ressaltat que  “seguirem treballant, per sostenir el nostre treball d’ acollida i acompanyament a les persones més  vulnerables de la nostra societat”.

L’acció ha acabat amb una foto de família amb la presidenta dels òrgans de govern, Sra. Mª Teresa Ferrés, membres del consell de direcció i del grup de cooperació de SSIBE, el Sr. Josep Sastregener, adjunt a la direcció del Grup Danés i representants de les Càritas de la comarca del Baix Empordà.

13 Gener 2015

Campanya La teva solidaritat val el doble del BBVA

BBVA torna a posar en marxa la campanya "La teva solidaritat val el doble" i donarà fins a 3 milions d´euros, a tres entitats socials.
Els fons recaptats es destinaran a Càritas, Banc dels Aliments i Creu Roja
El capità del Reial Madrid i la selecció espanyola de fútbol, Iker Casillas; el xef Joan Roca, del restaurant El Celler de Can Roca; l’alpinista de 75 anys Carlos Soria i la tenista Garbiñe Muguruza, número 20 del rànking mundial, protagonitzen la campanya solidària “Allò que millor se’ns dóna” que el BBVA va iniciar per Nadal i que finalitzarà el proper 31 de gener de 2015. Els 4 protagonistes intercanvien les seves professions, demostrant que “allò que millor se’ns dóna” és ajudar als altres, com subratlla el missatge central de la campanya.

L’entitat bancària ha donat inicialment 1,5 milions d’euros, 500.000€ a cada entitat, i igualarà les aportacions que facin els donants fins a un màxim de 1,5 milions d’euros. El total de fons recollits es destinaran a projectes socials i per part de Càritas es destinaran a recolzar els projectes laborals.

Les donacions poden realitzar-se fins el 31 de gener a través del següent link (clica aquí) o físicament a qualsevol de les oficines que el BBVA té a Espanya.

COM PODEM COL·LABORAR?

Atès que existeix un màxim de 500.000€ per organització, és molt important que des de les Càritas locals, invitem als nostres socis i donants a canalitzar les donacions cap al foment de l’ocupació a Espanya, a través del següent número de compte:

BBVA – CÀRITAS CON EL EMPLEO ES27 0182-2370-40- 02085I I687

Recordeu que el BBVA duplicarà els fons de totes les donacions que entrin en els comptes oberts per cada una de les organitzacions, fins a un màxim de 500.000€ per entitat.

Veure vídeo campanya  - Més informació