Home >> Diem >> Notícies

Històric: Notícies

10 Març 2014

Quina sort de tenir-te!

Dues estudiants de quart curs d´ESO expliquen la seva experiència com a voluntàries del projecte Apadrinar un Avi. Com cada divendres des d'ara fa vuit mesos, la nonagenària Carmen Membrado rep una visita molt especial a la residència de Malgrat de Mar, on està interna. Laura Roger i Judith Masaschs, dues estudiants de quart d'ESO, es col·loquen davant la Carmen, que té problemes a la vista, perquè les pugui reconèixer. A l'instant, la cara i els ulls de la Carmen s'il·luminen i exclama: "Maques". Totes tres en fonen en una abraçada.
Les dues joves, amb l'energia dels quinze anys i una verborrea envejable, li pregunten com es troba, què vol fer, com ha passat la setmana...
Llegir notícia publicada a La vanguardia, 10 de març de 2014
06 Març 2014

Bolsos con Alma, molt més que bosses

Un any després de la posada en marxa del projecte “Bolsos con Alma”-un projecte amb finalitats solidàries- els impulsors han volgut fer balanç. En els primers dotze mesos, s’han aconseguit crear sis llocs de treball vinculats al projecte, s’han venut 282 bosses (la majoria a través d’internet) i s’han facturat 13.000 euros, reinvertits íntegrament a projectes solidaris.
El projecte s’ha presentat a set fòrums d’economia social a nivell europeu, espanyol i català i ha servit per allargar la vida útil de 600 saques de cafè que s’han reciclat per fer les bosses.
El projecte és fruit de l’aliança del grup Èxit i Alma Teas&Herbal Infusions. El grup èxit és la unió empresarial de l’àmbit de l’economia social creada el 2008 de la mà de tres entitats sense ànim de lucre: la Fundació Ramon Noguera, la Fundació Privada Drissa i Ecosol, l’empresa d’economia solidària de Càritas Diocesana de Girona.
Per al 2014, els impulsors del projecte volen llençar nous models com motxilles, una línia de viatge i bosses de mà més petites que els cinc models actuals.

03 Març 2014

Inaugurada la subhasta contínua d´obres d´art, organitzada per Càritas Garrotxa

El passat 28 de febrer es va inaugurar en el centre cultural Els Catòlics, de la ciutat d´Olot, la subhasta contínua d´obres d´art organitzada per Càritas Garrotxa, amb la finalitat de recaptar fons per desenvolupar els programes previstos d´atenció a les persones més vulnerables. Els parlaments van anar a càrrec de Carles Oller, president de Càritas Garrotxa, qui va posar de relleu l’alt grau d’implicació de particulars, entitats i institucions en el projecte i va agrair, públicament, a l’equip de voluntaris responsables de l’activitat el seu entusiasme i compromís en el dia a dia d’aquesta iniciativa.
 A continuació van prendre la paraula les dues autoritats convidades a la inauguració: Salvador Alsius, qui va reflexionar sobre què vol dir ser solidari i Domènec Moli que va  fer una emotiva dissertació sobre les vicissituds del món de l’art a la Garrotxa i sobre el doble vessant de la solidaritat dels artistes i la que s’espera, a partir d’ara, per part dels compradors. L’acte inaugural es va concloure amb la visita a les diferents seus.
L’exposició subhasta, com se sap, romandrà oberta fins al dissabte, 22 de març, i fins al moment del seu tancament s’hi podran fer puges per a l’adquisició de les obres.

Animeu-vos i visiteu-la!

12345678910111213141516171819202122