Històric: Notícies

24 Abril 2014

Càritas alerta que s´està estenent el fenomen dels treballadors pobres

L´entitat ha invertit 2 milions d´euros en els programes laborals durant el 2013, atenent més de 1.000 persones en itineraris d´inserció laboral. Durant l’any 2013 hem atès 1043 persones en Itineraris Integrals d’Inserció sociolaboral que permeten diagnosticar la situació concreta de cada persona i fer un acompanyament en el seu procés d'inserció. Els projectes laborals s’han desenvolupat a 16 municipis, amb l’implicació d’un equip humà format per 31 voluntaris i 17 jornades complertes de tècnic professional.

Els programes laborals reuneixen diversos projectes i serveis que tenen com a objectiu principal la igualtat en l’accés a un lloc de treball digne.
Dades principals projectes
16 Abril 2014

Càritas mostra preocupació per l’empobriment progressiu de les famílies

L’entitat no veu “brots verds” sino “famílies al límit de la seva resistència”. Més de la meitat de les persones ateses el 2013 no té cap ingrés

Ahir al matí es va presentar en roda de premsa la memòria d’activitats de Càritas Diocesana de Girona corresponent a l’exercici 2013.

Durant l’any 2013 des dels diferents programes socials de l’entitat s’han atès 42.943 persones, xifra que representa un 17% més respecte l’any anterior, amb un volum d’activitat de 4,8 milions d’euros. Segons el director de Càritas Diocesana de Girona, Ramon Barnera, aquesta xifra reflexa “un empobriment progressiu de la nostra societat, amb una cronificació de la pobresa. Moltes famílies estan ja al límit de la seva resistència”.

Barnera ha volgut destacar que ha estat un any difícil però esperançador. Sobre les dificultats que ha comportat el 2013 ha exposat que “veiem moltes situacions de deteriorament personal, que poden ser de difícil recuperació si no s’actua amb decisió”. En el mateix sentit, i en relació a la situació econòmica, ha afegit que “a Càritas no veiem els brots verds dels que es parla. No podem tocar cap xifra positiva. Les xifres macroeconòmiques no es veuen a les llars. Nosaltres acompanyem les persones que ho estan passant més malament, i aquí clarament ni tenim brots verds ni cap indici que hagin d’arribar” ha conclòs.

De les persones ateses a Càritas, el 44% hi acudeixen per primera vegada, dada que mostra que la pobresa s’està extenent per noves capes de població. I un 51% de les persones que han passat pel programa d’acollida de Càritas no tenen cap ingrés econòmic. L’entitat ha mostrat la seva preocupació per aquesta qüestió i ha reclamat que l’Administració compleixi la seva obligació de garantir les necessitats bàsiques de la ciutadania, atès que es constata que hi ha elements bàsics com alimentació, despeses relatives a l’habitatge, roba o calçat, que no estan cobertes pel model de benestar.

Les ajudes econòmiques que el 2013 ha realitzat l’entitat han crescut un 23% en relació a l’any 2012, i s’han centrat en despeses relacionades amb l’habitatge, amb la formació, la sanitat, o el menjador i activitats per infants.

Segons Barnera les xifres de Càritas també mostren elements d’esperança, perquè demostren que la societat civil està responent.  “La xifra del voluntariat és un element d’esperança”, ha remarcat, explicant que el número de persones voluntàries de Càritas el 2013 és de 2.171, amb un creixement del 32% respecte al 2012, “el que ens porta a poder treballar més amb els mateixos recursos”.

Durant la presentació de la memòria es van exposar algunes de les prioritats de Càritas per aquest any, que inclou el reforçament de l’acompanyament a les famílies i en especial als infants, el creixement dels grups d’autoajuda pel benestar emocional, la millora de l’ocupabilitat de les persones, o treballar en estratègies innovadores d’inserció laboral a través d’iniciatives d’economia social.

Descarregar Memòria 2013
10 Abril 2014

Daniel, una història dura amb final feliç

Seguint amb la campanya "Compromesos amb els drets, 1 mes - 1 dret", iniciem l´abril reforçant la defensa del dret al treball de les persones que acompanyem.

A Càritas oferim a través dels programes laborals, itineraris integrals d’inserció que permeten diagnosticar la situació concreta de cada persona i fer un acompanyament en el seu procés d'inserció sociolaboral. A Càritas atenem aquelles persones amb greus dificultats per trobar un treball i que tenen problemes per afrontar altres aspectes de la seva vida. L'orientació, però també la formació, són dues de les principals eines per fer possible la igualtat en l'accés a un lloc de treball digne.

En Daniel a través del projecte Anem x feina del Servei d´Orientació Sociolaboral de Càritas, ha aconseguit un contracte laboral de sis mesos, ampliable fins a tres anys, de muntador de bicicletes

Podeu llegir l'article publicat d'en Daniel, en el diari El Punt Avui, en el següent pdf.

Daniel, una història dura amb final feliç
12345678910111213141516171819202122