Home >> Diem >> Notícies

Històric: Notícies

12 Maig 2014

Alumnes del programa escolar decoren la seu de Càritas per a Temps de FLors

Els alumnes del Servei d’Intervenció Educativa de Càritas Diocesana de Girona se sumen a la festa ciutadana Girona Temps de Flors decorant la seu de l’entitat amb 50 cors que simbolitzen els 50 anys de vida de l’entitat, aniversari que se celebra enguany. Els estudiants, sota la direcció i coordinació d’Eduard Maynegre de Flors Laguarda, han dissenyat la instal·lació, als tallers que Càritas imparteix per promoure les seves habilitats socials. Segons el reconegut florista “l’exposició vol evocar, també, l’esperit d’acollida i acompanyament dels més vulnerables”, els dos pilars sobre els quals se sustenta l’acció social de Càritas.
Els tallers del SIE, Servei d’Intervenció Educativa, que treballa coordinament amb els centres educatius, ofereixen suport i atenció individualitzada als alumnes amb l’objectiu de reforçar els continguts acadèmics. Al mateix temps, promouen la incorporació d’actituds, habilitats socials i valors per tal d’ajudar els nens i nenes en el seu procés de socialització. En paral·lel, Càritas desenvolupa un intens treball amb les famílies, acompanyant-les en el procés d’escolarització dels seus fills.
12 Maig 2014

XV Trobada del Voluntariat per a la Gent Gran

La trobada, un espai de reflexió i de celebració, va reunir més de 100 persones.

Càritas Diocesana de Girona ha celebrat, aquest dissabte, la XV Trobada del Voluntariat per a la Gent Gran, reunint més de 100 voluntaris de la diòcesi de Girona. Àngels Camós, cap del Programa de Gent Gran, ha ressaltat que “la jornada és un moment de trobada, un espai de reflexió i una celebració per als membres dels equips que dediquen el seu temps a la gent gran”. Durant la jornada ha tingut lloc la xerrada “La solitud que ens acompanya”, a càrrec del professor Josep Maria Terricabras, catedràtic de Filosofia i director de la Càtedra Ferrater Mora de Pensament Contemporani de la UdG, en la qual ha destacat dues frases “No estem mai sols, perquè sempre portem a dins allò que hem après durant la nostra vida i Sempre estem sols, perquè les decisions sempre les pren un mateix. Dues frases complementàries que ens ajuden a entendre que els uns depenem dels altres”.

La trobada, celebrada  a l’EspaiCaixa de Girona, ha continuat amb un enriquidor debat gràcies a les aportacions fetes pels assistents a l’acte, i ha servit també, per agrair la gran tasca que fan les  persones voluntàries del programa Gent Gran. Mònica Castro, tècnica del programa ha ressaltat que “És emocionant veure la capacitat de donar i estimar que tenen els nostres voluntaris quan visiten a les persones grans. L’amor que porten dins és increïble”.
08 Maig 2014

Presents al segon Saló de Formació, Ocupació i Empresa de Calonge

Càritas, amb els programes laborals i Ecosol, Empresa d´Inserció, presents al segon saló de Formació, Ocupació i Empresa que es celebra els dies 8 i 9 de maig al Palau Firal de Sant Antoni de Calonge.
El saló és un espai de trobada entre persones treballadores en actiu i en situació d'atur, estudiants, persones emprenedores i empresaris/es.
L'objectiu del saló és dinamitzar i donar una sortida adequada a les necessitats de cobertura de llocs de treball, aprofundir en el reciclatge i adaptació professional i agilitzar i optimitzar el contacte entre empresariat, persones candidates i institucions.

12345678910111213141516171819202122