Home >> Diem >> Notícies

Històric: Notícies

02 Juny 2014

Càritas Diocesana de Girona celebra 50 anys portant esperança

L´entitat encara el futur refermant el compromís de seguir al "costat dels últims"
A l’acte hi van assistir bona part dels responsables que ha tingut l’entitat durant aquests 50 anys, que juntament amb la direcció actual han compartit l’evolució del treball fet i l’impacte d’aquest treball a la societat.

Càritas Diocesana de Girona va celebrar aquest divendres el tret de sortida dels actes del cinquantè aniversari de l’entitat. El 31 de maig de 1964 el bisbe Narcís Jubany va constituir Càritas Diocesana de Girona, fet que va suposar un canvi important en els plantejaments de les Càritas, fins aleshores amb una actuació més benèfica i assistencial.

Durant l’acte l’actual director, Ramon Barnera, va voler agrair la tasca de tot el voluntariat i en especial d’aquells que han fet el seu servei des d’un càrrec de responsabilitat, assumint el paper de guiar l’entitat per mantenir el servei dels més vulnerables. Va recordar que la tasca de Càritas “és possible gràcies al compromís, la implicació solidària i al treball desinteressat dels més de 2.100 voluntaris que estan presents a 52 Càritas locals que formen Càritas Diocesana de Girona”.

El delegat episcopal Mn. Esteve Sureda va fer un repàs del moment fundacional, i dels motius del bisbe Jubany per constituir l’entitat per organitzar la feina que es venia fent en aquells moments. Va recordar que una de les activitats que va tenir més impuls en els anys 60 va ser el servei de colònies per les famílies més pobres de Girona. Les activitats de tipus sanitari també van tenir en els primers anys un pes important, fins a l’inici del treball amb toxicòmans, que es va consolidar amb la creació, impulsada per Càritas Diocesana de Girona, del Centre Català de Solidaritat, una entitat que donava suport a la rehabilitació de drogodependents.

Mn. Esteve també va destacar també el paper de Càritas “com a promotor del treball comunitari i l’impuls donat a moltes associacions que organitzaven a les persones, i que trobaven sopluig sota el paraigües de Càritas”. I va remarcar que l’entitat “va ser pionera en la contractació d’assistents socials per tal d’acollir adequadament les persones”.

Els assistents van celebrar l’aniversari amb el llançament de 50 globus vermells davant la seu dels serveis generals de Càritas, a la Pujada de la Mercè, i un posterior dinar de germanor va posar el punt i final a l'acte.
27 Maig 2014

Intentant arribar al cor de la Gent

Càritas va participar a la XIV Fira d´Entitats de Voluntariat, organitzada per la Federació Catalana del Voluntariat. Per aquest motiu, es va organitzar el taller "Enganxa´t amb nosaltres", una activitat lúdica de difusió de les feines que es realitzen amb els avis.

A través de l'activitat lúdica de fer cors amb ganxet, es va propiciar una trobada entre les persones grans ateses pels projectes Ser Gran en Dignitat (acompanyament a domicili) i A prop (acompanyament telefònic) i els voluntaris dels dos projectes de Càritas Diocesana de Girona.

Podeu llegir l'article publicat, en el diari El Punt Avui, en el següent .pdf
Intentant arribar al Cor de la Gent
23 Maig 2014

Presentació de la memòria 2013 dels CDA

Hem presentat la memòria dels Centres de Distribució d´Aliments de l´exercici 2013. Les dades s´han presentat en un acte en el que han intervingut representants de les institucions signants del conveni marc de col·laboració en la gestió del projecte, representades per Montserrat Roura, directora dels Serveis Territorials de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya a Girona, Xavier Soy, vicepresident de la Diputació de Girona, Josep Blanch, director d´institucions de La Caixa a Girona, Frederic Gómez, president del Banc dels Aliments de Girona i Martí Batllori, secretari general de Càritas Diocesana de Girona. Caye Gómez, gerent dels Centres de Distribució d´Aliments ha exposat les dades ecònomiques i el balanç de l’exercici 2013.

Memòria dels CDA 2013
12345678910111213141516171819202122