Home >> Diem >> Notícies

Històric: Notícies

03 Juliol 2014

Càritas i Psicòlegs Sense Fronteres signen un conveni per col·laborar en l’atenció psicològica als més necessitats

Càritas Diocesana de Girona i Psicòlegs Sense Fronteres Catalunya han signat un conveni de col·laboració a fi de formalitzar el seus vincles per desenvolupar un treball complementari en el marc del Projecte UBUNTU, focalitzat en l’assistència psicològica a les persones més vulnerables.

Aquest acord, rubricat per la presidenta de Psicòlegs Sense Fronteres, Esther García Montes, i pel director de Càritas Diocesana de Girona, Ramón Barnera Vila, té una durada indefinida i preveu la col·laboració a través del Projecte UBUNTU de Càritas Diocesana de Girona. El conveni planteja el paper de les dues entitats, on Càritas es centrarà en l’acompanyament d’usuaris que seran derivats a Psicòlegs Sense Fronteres, i facilitarà als psicòlegs assignats de PSFC la logística necessària pels seus desplaçaments i les instal·lacions adequades perquè aquests puguin fer un adequat acompanyament psicològic. Per la seva part, Psicòlegs Sense Fronteres col·laborarà en la detecció de necessitats psicològiques dels participants i participarà en l’acompanyament psicològic individual o grupal establert.

En aquest sentit, ambdues organitzacions manifesten la seva voluntat de recolzar-se mútuament amb l’objecte d’enfortir les capacitats i l’autonomia dels les persones objectes del projecte.

Tan Psicòlegs Sense Fronteres com Càritas són conscients de que l’actual situació de precarietat econòmica en que viuen moltes famílies té un fort impacte psicològic en el seus membres. Ramón Barnera, director de Càritas, considera que “és imprescindible treballar en la gestió emocional de les persones necessitades amb l’objectiu d’ajudar-los a afrontar els obstacles i les situacions de precarietat a les que es veuen abocades en el seu dia a dia, prevenint situacions més complexes de salut mental”.

Per això, consideren que és imprescindible treballar en la gestió emocional de les persones necessitades amb l’objectiu d’ajudar-los a afrontar els obstacles i les situacions de precarietat a les que es veuen abocades en el seu dia a dia.

El Projecte UBUNTU, present al Gironès, la Selva, l’Alt Empordà i el Baix Empordà, no només es limita en l’atenció i gestió emocional de les persones pròpiament dita, que consisteix en la primera part del programa, sinó que també pretén impulsar la col·laboració entre els participants del projecte. En aquesta segona fase de caire més comunitari es crea una xarxa en al que els participants poden ajudar-se mútuament, afavorint sinergies entre ells per impulsar futurs projectes i idees que probablement de manera individual no es tirarien endavant, però que amb el suport, l’ajuda i l’esforç d’altres persones poden arribar a bon port.

19 Juny 2014

Incovi compra cinc bicicletes d´ECOSOL, dins el seu pla de mobilitat sostenible

El divendres dia 30 de maig de 2014 l’empresa constructora i promotora INCOVI va comprar cinc bicicletes muntades per l’empresa d’inserció laboral de Càritas, Ecosol, SL. Les bicicletes es van adquirir al Grup Èxit, aliança d’empreses d’economia social integrat per ECOSOL i les Fundacions Drissa i Ramón Noguera.

Aquesta compra és part del Pla de Mobilitat Sostenible d’INCOVI “Anem a la feina en bici”, que, junt amb el pla “Fem una ciutat més sostenible”, planteja dotar als seus treballadors a Girona d’un mitjà per desplaçar-se que sigui respectuós amb el medi ambient. En el cas dels treballadors que viuen a fora de la ciutat i que es desplacen amb vehicles motoritzats, aquests arribaran a Girona en vehicles compartits i els deixaran als aparcaments dissuasius que hi ha a les afores del casc urbà. Des d’aquests punts i entre els centres es desplaçaran al lloc de treball en bicicleta.

L’objectiu final es reduir les emissions de CO2 del conjunt dels desplaçaments del personal de l’empresa. La primera part del pla, que consisteix en l’adquisició de sis bicicletes, es finança a partir d’una iniciativa de valorització i venda de residus de la construcció i rehabilitació d’edificis integrada en els protocols de gestió del sistema ISO-14001 que té implantat i certificat l’empresa. En un futur es pretén engrandir aquesta iniciativa ampliant el parc de bicicletes per anar a la feina.

11 Juny 2014

Elisenda Camps apadrina una exposició de Càritas sobre inserció laboral

"Retrats d´inserció, un procés d´esperança" es pot visitar des d´avui a l´estació de tren de Girona.
La periodista Elisenda Camps ha apadrinat l’exposició “Retrats d’inserció, un procés d’esperança”, inaugurada aquest matí a l’estació de tren de Girona.

L'exposició, obra del fotògraf David Salcedo, s’emmarca dins les activitats de celebració del cinquantenari de l’entitat. En aquest context, vol reflectir el treball que es duu a terme amb els participants dels programes laborals, i com se’ls acompanya en el seu accés al món laboral. També busca sensibilitzar la societat i implicar més les empreses en aquesta realitat, per a una inclusió real i necessària.

Elisenda Camps, directora i conductora del programa Tot és possible de RAC 1, ha comptat amb els participants dels programes laborals de Càritas que han volgut ser protagonistes de l’exposició, cedint-nos la seva imatge i testimoniatge de les seves emocions. Paqui, un dels rostres presents a l’exposició, ha explicat “que té molt clar que vol continuar estudiant per millorar professionalment i com d’important és el suport que rep per part de Càritas".

L'exposició es pot visitar, des d’avui i fins el 24 de juny a l’estació de tren de Girona, i del 25 de juny al 10 de juliol a l’estació d’alta velocitat de Figueres, gràcies a la cessió d’espais d’Adif. A partir del mes de setembre l’exposició iniciarà un recorregut per tot el territori gironí, començant per l’Espai Gironès de Salt.

12345678910111213141516171819202122