Home >> Diem >> Notícies

Històric: Notícies

31 Juliol 2014

Càritas rep material didàctic de l’Associació ACEFIR, per millorar l’aprenentatge del català entre les persones nouvingudes

Càritas rep de l’Associació Catalana per l’Educació, la Formació i la Recerca (ACEFIR) una donació de material didàctic per millorar l’aprenentatge de la llengua catalana entre les persones nouvingudes ateses per l’entitat. El material, elaborat per un equip de professionals de diverses disciplines, es destinarà als 18 Tallers d´Acollida Lingüística i Cultural (TALC) que Càritas té arreu de la diòcesi de Girona.

El material, composat per la col·lecció de llibres i fotografies "El nostre món 1, 2 i 3", és un suport didàctic i gràfic que permet ensenyar el català a persones no alfabetitzades o amb baixes competències comunicatives amb paraules, frases, petits textos de síl·labes i pintures fetes pels socis artistes de l’Associació Amics de la UNESCO de Girona. Segons Ramon Barnera, director de Càritas Diocesana de Girona, “el material és una gran ajuda pels nostres voluntaris a fi que millorarà l’aprenentatge oral del català, dels participants atesos des dels Tallers d’Acollida Lingüística i Cultural de Càritas”. Els TALC són tallers que ofereixen a les persones nouvingudes un espai on poder parlar en català, amb l’objectiu d’afavorir l’aprenentatge inicial de la llengua, a nivell oral, alhora que es potencia el coneixement de la nostra cultura i del nostre entorn, en un context de relació i convivència entre diferents cultures.

Aquesta donació és un nou pas en la col·laboració entre ambdues entitats, que ja tenien signat un conveni per l’elaboració del Mòdul oral “Viure i Treballar en el país d’acollida”. La col·laboració fa evident la importància del treball en xarxa que les entitats fan pel foment de la llengua catalana, reforçant l’acolliment i la cohesió social amb noves i innovadores idees.

ACEFIR és una associació d’iniciativa social que treballa per l’educació, la formació i la recerca en l’àmbit dels joves, adults i grans des d’un enfocament interdisciplinari, i forma part de les Organitzacions catalanes de Projecció internacional del Departament de la Vicepresidència de la Generalitat de Catalunya. El programa de l’associació es porta a terme a través d´activitats en els camps de l´alfabetització, la formació de formadors, la formació seguint el model Study cercles, el treball en xarxa a nivell internacional i assessorament sobre l´aprenentatge al llarg de la vida a institucions i organitzacions que treballen o estan interessades en aquest àmbit.

31 Juliol 2014

La tasca solidària de Càritas rep el suport del l’Associació dels Amics de la Unesco de Girona

Els Amics de la Unesco de Girona (UNESCOGI) recapten 200 euros gràcies a la venda del llibre "Fruites, Sí!” de Pep Nogué, durant l’acte de cloenda d’Espriu al Mercat. L’import obtingut es destinarà a finançar els Tallers d’Acollida Lingüística i Cultural (TALC) de Càritas Diocesana de Girona, que promouen l’acollida dels nouvinguts a la nostra societat i faciliten la seva inserció a través d’un recurs formatiu. Ramon Barnera, director de Càritas Diocesana de Girona, ha agraït el compromís que l’entitat segueix mostrant per ajudar a les persones més necessitades de la nostra societat.

Segons Dolors Reig, presidenta de l’Associació Amics de la Unesco de Girona, aquest acte consolida “la col·laboració entre les dues entitats i posa de relleu la importància del treball en xarxa en la feina que fan pel foment de la llengua catalana, reforçant l’acolliment i la cohesió social amb noves idees i eines innovadores”.

Amics de la UNESCO de Girona és una Organització No Governamental que pertany a la Federació Catalana d’Associacions i Clubs UNESCO i promou activitats relacionades amb els programes de la UNESCO que tenen per objectiu fomentar la comprensió i la cooperació internacionals a l’entorn de l’Educació i la Cultura, posant èmfasi especial en la qüestió de la llengua pròpia, i donant cabuda en el seu pla de treball a la resta de temes d’UNESCO.

Gràcies a tots els que ens ajuden, l´any 2013 Càritas Diocesana de Girona va dedicar a l´acció social 4,9 milions d´euros, amb programes socials d´acollida a les persones més vulnerables, de distribució d´aliments, d´habitatge, d´atenció a la gent gran, a la infància, l´assessorament a la immigració, i a la inserció laboral. Per fer tot aquest treball social, l´entitat compta amb més de 2.100 voluntaris i amb 52 Càritas territorials, que desenvolupen la seva acció lligades al territori.
29 Juliol 2014

Bosses amb ALMA es consolida al mercat amb nous models i nous punts de venda

“Bosses amb ALMA” ha ampliat la seva col·lecció per aquest estiu, mantenint la il·lusió per ajudar la gent i el respecte al medi ambient. El Model “XL”, el primer de la marca, continuarà sent el referent de la col·lecció pels qui necessiten espai en la seva bossa El nou model “L” ha estat pensat per les persones pràctiques que els agrada anar més lleugeres. Pels que els agraden les bosses creuades l'equip de disseny del taller de treballadores del Grup Èxit ha creat el model “M”.

Però aquí no acaben les novetats, doncs els amants de les noves tecnologies també podran lluir “Bosses amb ALMA” amb el model “S”, pensat per transportar la vostra tablet i les vostres claus, i el model “XS”, dissenyat per portar amb nosaltres el nostre mòbil i no oblidar-lo. Per acabar, la col·lecció es completa amb la motxilla que combina estil i practicitat . Podeu trobar tots aquests models als següents punts de venda:

Figueres:
Perruqueria Lídia. C/ Sant Josep, 3 de Figueres

Girona:
NUDUKA. Avda. Lluis Pericot, 39  Girona

Sant Feliu de Guixols:
Tots els diumenges a la Placeta de Sant Joan.

El projecte reinverteix tots els seus beneficis a Càritas per continuar creant llocs de treball per a les persones en risc d'exclusió social.

També us deixem els preus dels diferents models:
“XL”: 85€
“L”: 31,50€
“M”:  29,00€
“S”: 23,00€
“XS”: 16,00€
Motxilla: 29,95 €

Per més informació o compra online visiteu les webs:
12345678910111213141516171819202122