Històric: Notícies

23 Setembre 2014

Jornada formativa dels Tallers d´Acollida Lingüística i Cultural (TALC)

El passat 20 de setembre va tenir lloc a la seu de Càritas Diocesana de Girona la Jornada formativa dels Tallers d´Acollida Lingüística i Cultural (TALC). Durant la Jornada es va lliurar als TALC el material didàctic “El nostre món” dissenyat per l’Associació Catalana per l’Educació, la Formació i la Recerca (ACEFIR) i entregat per la seva presidenta, Rosa Maria Falgàs, qui en va explicar el funcionament. Seguidament, es va dur a terme el taller formatiu “Motivació a l’aula i cohesió de grup” a càrrec d’Agnès Llagostera, tècnica del Consorci per a la normalització Lingüística – CPNL de Girona. Per acabar, es va presentar el material didàctic elaborat pels TALC de Càritas pel curs 2014-2015 i es va presentar una proposta a discutir el Reglament de règim intern dels TALC.

Els Tallers d’Acollida Lingüística i Cultural tenen com a objectiu contribuir a promoure l’acollida dels col·lectius immigrants a la nostra societat i facilitar la seva inserció a través d’un recurs formatiu. Ofereixen un espai a les persones nouvingudes on poder parlar en català, amb l’objectiu d’afavorir l’aprenentatge inicial de la llengua, a nivell oral, alhora que es potencia el coneixement de la nostra cultura i del nostre entorn, en un context de relació i convivència entre diferents cultures.
18 Setembre 2014

Concurs Receptes Culinàries Econòmiques i Saludables

Ja podeu participar en el concurs de Càritas "Receptes Culinàries Econòmiques i Saludables"! Envieu la vostra recepta i podrà sortir publicada en un llibre!

Teniu fins el 4 d´octubre per participar-hi. Consulteu les bases del concurs en el pdf adjunt.
Bases concurs Receptes Culinàries Econòmiques i Saludables
01 Agost 2014

Càritas es mobilitza a favor de les víctimes del conflicte a Gaza

Fa una crida a la solidaritat de tots els gironins i gironines, que poden efectuar donatius a través de dues entitats bancàries.

Càritas apel·la que es treballi a favor de la Pau a Gaza, ja que aquesta situació només porta a patiment, pèrdues de vides humanes, i violacions dels drets humans i danys profunds de les persones implicades. ​

En resposta a la crisi humanitària que s´està generant a la franja de Gaza, a Palestina, Càritas Diocesana de Girona fa una crida d’emergència per ajudar a Càritas Jerusalem a atendre els centenars de milers de persones afectades pel conflicte. En aquests termes, Ramon Barnera, director de Càritas Diocesana de Girona, se suma a les paraules del secretari general de Càritas Internationalis, Michel Roy, on assegura que el camí més curt per a la resolució d’aquest conflicte passa pel diàleg, la justícia i el respecte pels drets humans”.

Càritas Diocesana de Girona atén així a l’emergència de Càritas Jerusalem i fa una crida a la solidaritat de tots els ciutadans i ciutadanes per poder ajudar de manera immediata a salvar les vides, sobretot de civils, dones i homes que estan patint les atrocitats d’aquest conflicte. Els donatius es poden fer en els següents números de compte: ES38 1491 0001 26 2073033124 (Triodos Bank) i ES29 2100 0002 57 0201445404 (la Caixa). L’objectiu és canalitzar l’ajuda als damnificats, en coordinació amb la xarxa de Caritas Internationalis.

SITUACIÓ D'EMERGÈNCIA
Càritas recorda que des que el 7 de juliol van començar els atacs, que han costat la vida a més de 1.200 persones i han obligat a altres 150.000 a abandonar les seves llars, l'Església i Càritas locals estan prestant tota l'ajuda que poden a les persones ferides, als nens que pateixen traumes psicològics o les famílies que han fugit de les seves cases.
La crida d'emergència que ha llançat Càritas Jerusalem a tota la xarxa internacional de Càritas per valor de 1,13 milions d'euros compta ja amb un enviament inicial de 60.000 euros, fet des de Càritas espanyola per ajudar a atendre de manera immediata a 56.000 persones. Es repartiran mantes, menjar, kits d'higiene, instrumental mèdic i carburant per els generadors de llum, especialment en els hospitals.
12345678910111213141516171819202122