Home >> Diem >> Notícies

Històric: Notícies

19 Octubre 2014

Desfila de moda de segona mà

La desfilada és un altre dels actes de la campanya "Compromesos amb els drets, 1 mes 1 dret"

Continuant amb la campanya “ComproMesos amb els drets, 1 mes 1 dret”, el divendres 17 d’octubre, a la Coma Cros de Salt, va tenir lloc la Desfilada de Moda amb roba de segona mà, organitzada pel Programa de Roba de Càritas Diocesana de Girona juntament amb la col·laboració de Roba Amiga.  L’objectiu d’aquesta campanya és reforçar la defensa dels drets de les persones que acompanyem a través dels nostres projectes i serveis, incidint en el dret i deure de respectar els drets humans. Aquest mes d’octubre incidirem en el dret a la salut, un dret bàsic que tots els essers humans haurien de tenir garantit.
Des de Càritas volem fer palesa la manca d'accés als drets més bàsics i essencials per una bona part de la Humanitat, malgrat els esforços que s'hi estan esmerçant. La nostra entitat treballa per fer adonar a les mateixes famílies i recordar a la societat que l'accés a tots els drets és un deure de justícia social que cal tenir ben present. Les persones, arreu del món, han de tenir reconegut tots els seus drets. Per això, tothom hauria de tenir dret a l'accés a la sanitat, a una alimentació saludable i a la resta de drets humans, però també s'hauria de tenir dret a ser acollides amb amabilitat, a ser escoltades amb atenció, a ser reconegudes dignament, a ser tingudes en compte en tot moment, a una segona i potser una tercera i una quarta oportunitat. En definitiva,  a ser reconegut el seu dret a viure dignament, per justícia social i no pas per caritat.

Programa Roba
Els robers de Càritas tenen com a principal objectiu proporcionar roba a persones amb dificultats econòmiques, gràcies a donacions desinteressades, tot apostant per la cultura de la reutilització, el reciclatge i el consum responsable. Els nostres objectius són la normalització dels serveis de rober donant possibilitat d’accés a qualsevol persona de la població que ho necessiti, oferir un espai de reciclatge i aprofitament de la roba i potenciar la solidaritat entre les persones.
Xifres
El servei de rober té presencia a 36 poblacions de la diòcesi de Girona. Durant l’últim any es van recollir 131.760 Kg de roba i 423 persones voluntàries fan possible el seu funcionament.

06 Octubre 2014

Jornades Càritas Catalunya

1.200 voluntaris i professionals de Càritas s’apleguen a les Jornades de Trobada i Formació de Càritas Catalunya a Girona.

Èxit de participació en unes Jornades que volen ser un punt de reflexió de tots els agents de Càritas sobre els reptes de l’acció social
Més de 1.200 voluntaris i voluntàries i professionals de Càritas d’arreu de Catalunya s’han reunit a les Jornades de Trobada i Formació de Càritas Catalunya, a l’Auditori del Palau de Congressos de Girona.

Després de la benvinguda i presentació de les Jornades, per part de Carme Borbonès, presidenta  de Càritas Catalunya i Josep Casanova, director de Càritas Diocesana d’Urgell i president de la Comissió de Formació i Voluntariat de Càritas Catalunya, Ramon Barnera, director de Càritas Diocesana de Girona va donar  la benvinguda a tots els presents d’arreu de Catalunya i va expresar la satisfacció d’acollir a una gran representació del voluntariat de Càritas. Fet aquest que té molt de sentit en el marc de la celebració del 50è aniversari de Càritas Diocesana de Girona. Va desitjar a tots els presents que aquesta formació millori la seva acció.

Al seu torn, Carme Borbonès, presidenta de Càritas Catalunya, va agrair l’acollida de Càritas Diocesana de Girona i va remarcar aquesta gran mobilització del nostre voluntariat, un voluntariat compromès i arrelat que vol formar-se el millor possible per fer de la nostra societat un societat més justa.

Recordant les paraules del Papa Francesc, va encoratjar l’auditori a córrer el risc d’anar a les perifèries, d’estar sempre al costat del més necessitats.

Finalment, va llegir un missatge del cardenal monsenyor Lluís Martínez Sistach, president de Càritas Catalunya, agraïnt als presents la seva disponibilitat de servei eclesial envers els desfavorits.

Càritas Catalunya està formada per deu Càritas Diocesanes: Barcelona, Girona, Lleida, Sant Feliu de Llobregat, Solsona, Tarragona, Terrassa, Tortosa, Urgell i Vic. Càritas Catalunya va dedicar a l’acció social 39 milions d’euros l’any 2013, xifra que va permetre atendre més de 400.000 persones amb els programes socials d’acollida a les persones més vulnerables. Per fer-ho possible compta amb més de 9.500 voluntaris distribuïts entre les deu Càritas Diocesanes que desenvolupen la seva acció a tot el territori català.

Llegir més notícies relacionades amb les jornades

06 Octubre 2014

Càritas i PedalsBike obren un nou punt de venda de bicicletes solidàries a Celrà

Càritas Diocesana de Girona i PedalsBike signen un conveni per col·laborar en la venda de bicicletes solidàries d’Ecosol, l’empresa d’inserció laboral de Càritas. Pedalbike ha obert recentment una botiga a Celrà, que esdevindrà un nou punt de venda per les bicicletes.

Així, PedalsBike i Càritas uneixen esforços per promoure l’inserció laboral dels que més ho necessiten, i consolidant en el mercat aquest projecte social. La botiga es vol convertir en un nou punt de servei i atenció a totes aquelles persones que, amb la intenció de col•laborar amb aquesta entitat social, busquin un negoci de proximitat on veure i provar les bicicletes. A més, la botiga disposa d’un taller de reparacions per tots aquells que ja hagin adquirit una bicicleta. Qui ho prefereixi, també podrà comprar els models oferts a través de la botiga online www.pedalsbike.com.

L’empresa d’inserció ECOSOL treballa amb 4 línies d’actuació entre les quals hi trobem la línia de muntatge industrial en cadena de bicicletes: serveis de venda, lloguer, muntatge industrial en cadena de bicicletes, manteniment i reparació.

12345678910111213141516171819202122