Home >> Diem >> Notícies

Històric: Notícies

28 Octubre 2014

La presentació del llibre “Receptes Culinàries, econòmiques i saludables”, la gran novetat de la campanya Fires amb Cor que enguany promou Càritas

El llibre compta amb la participació de cuiners de primer nivell, com ara, Iolanda Bustos, Jordi Jacas i Marc Gascons.

Càritas Diocesana de Girona serà present del 29 d’octubre al 2 de novembre a la 53ena edició de la Fira de Mostres de Girona. Es vol aprofitar l’altaveu que representa el Certamen de Girona per refermar el compromís que té l’entitat amb els més vulnerables i per posar de relleu el treball contra les desigualtats i les causes de la pobresa. Segons Ramon Barnera, director de Càritas Diocesana de Girona, “la dignitat de les persones no s’assoleix només amb la satisfacció de les necessitats més bàsiques. S’assoleix quan es pot participar plenament de la vida social. I aquests dies de fires i festes són un bon moment per recordar que cal ser solidari sempre i no només quan toca”.

En aquest context, divendres 31 d’octubre, a les 12.30h del migdia, al plató que TVGirona té al palau de fires, es presentarà el llibre “Receptes culinàries, econòmiques i saludables”. El llibre és el resultat d’un concurs de receptes ideades i creades per participants i persones voluntàries del Servei d’Aliments i dels Centres de Distribució de Càritas Diocesana de Girona i compta amb el suport de Dipsalut. Segons Caye Gómez, gerent dels Centres de Distribució d’Aliments de Càritas “amb l’edició del llibre volem reforçar el dret a la salut, fent palesa la manca d’accés als drets més bàsics i essencials per una bona part de la Humanitat, malgrat els esforços que s’hi estant esmerçant.”

El llibre comptarà, també, amb la col·laboració de reconeguts cuiners com són els germans Roca del Restaurant El Celler de Can Roca, Jordi Jacas, del restaurant El Molí de l’Escala,  Iolanda Bustos, restaurant La Calèndula i  de Marc Gascons, Restaurant Els Tinars. Les receptes guanyadores tenen dos elements en comú: són econòmiques i saludables. Els plats han estat pensats per ser menjats per 4 persones a un preu de 8€ i cuinats amb tecnologia domèstica. L’acte del divendres 31 d’octubre comptarà amb el recolzament del prestigiós cuiner del restaurant Els Tinars, Marc Gascons.

Altres accions
D’altra banda, des de l’estand de la Fira de Mostres es vol mostrar la feina de Càritas a favor de la inserció laboral dels més dèbils; i això es farà a través de 12 imatges que representen 12 històries de dificultat, d’esforç i de superació. Les  fotografies són obra del fotògraf David Salcedo i s’emmarquen dins l’exposició “Retrats d’inserció, un procés d’esperança”, que Càritas va inaugurar el mes de juny passat, coincidint amb els actes de celebració del 50è aniversari  l’entitat. Les imatges reflecteixen el treball que es duu a terme amb els participants dels programes laborals i com se’ls acompanya en el seu accés al món laboral. També busca sensibilitzar la societat i implicar més  les empreses en aquesta realitat, per a una inclusió real i necessària.

A més, els visitants de la Fira de Mostres també podran informar-se de les línies de negoci d’Ecosol, empresa d’inserció laboral de Càritas. Actualment treballa amb 4 línies d’actuació entre les quals hi trobem la línia de muntatge industrial en cadena de bicicletes: serveis de venda, lloguer, muntatge industrial en cadena de bicicletes, manteniment i reparació. En el darrer any, Ecosol va facilitar 45 llocs de treball en inserció i 81 persones amb contracte d’inserció.

20 Octubre 2014

Presents al MARKETPLACE 2014

Ahir dilluns vam participar al MARKETPLACE 2014, presentant ECOSOL, l´empresa d´inserció de Càritas.
El Marketplace és un espai on voluntaris, entitats i empreses amb Responsabilitat Social comparteixen les seves experiències i busquen punts de trobada per col·laborar conjuntament. La jornada s'ha celebrat a El Born Centre Cultural, a Barcelona, en un any en que la ciutat comptal es situa com a referent de l’acció social i la tasca solidària amb la seva nominació com Capital Europea del Voluntariat 2014. Entre les activitats programades destaquem l'Espai Diàlegs i les sis taules de debat per compartir noves maneres de fer, creatives, flexibles i compromeses amb la societat.

19 Octubre 2014

Èxit participació Cursa Carrer Nou

José Luis Blanco i Anne Andrews, guanyadors de la prova dels 10 km.

Girona Centre Eix Comercial, Càritas Diocesana de Girona i el GEiEG han valorat la present edició molt positivament i destaquen “la bona organització, l’ambient i les ganes de participació dels gironins”
Aquest matí, la celebració de la 36ena Cursa del Carrer Nou de Girona ha tenyit la ciutat de vermell, el color de la samarreta oficial d’aquesta edició especial dedicada a Càritas Diocesana de Girona. Amb un nou èxit de participació de 2.300 corredors, dos-cents més que l’any passat, a les 10.30 hores, l’alcalde de Girona, Carles Puigdemont ha donat el tret de sortida a la tradicional cursa del comerç gironí, des del mateix carrer que la veure néixer l’any 1979, el carrer Nou.

José Luis Blanco, amb temps de 32 minuts, i Anna Andrews, amb un temps de 34:16, han estat els guanyadors de la cursa dels 10 Km. Per la seva banda, Àngels Rodríguez, amb un temps de 21:11, i Arnau Turon, amb un temps de 17:03, s’han endut el primer premi de la cursa dels 5 km. El Trofeu honorífic Antoni Juliol als corredors més grans repeteix guanyador en la categoria masculina i se’n porta el premi Josep Maria Repullo, de 76 anys; Soledad Martínez, de 61 anys, ha estat la guanyadora femenina del premi als més veterans. En tots els casos, les primeres posicions han superat el temps de classificació de l’any passat. Els guardons especials a la cursa d’empresa en la prova dels 10 km s’han atorgat a Comexi, en la categoria masculina, i a Barcelona,s Butler Service, en la categoria mixta. La categoria femenina ha quedat deserta. El premi dels 5 km a les empreses ha anat per a l’equip del Centre d’Assistència Sociosanitària de Terressa, categoria mixta. L’escola Les Alzines, el col·legi Verd i el club esportiu GEiEG han rebut el premi especial a la participació, que ha consistit en xecs de regal de Girona Centre Eix Comercial. També han estat obsequiats amb xecs regals els tres primers classificats de la cursa dels 10 km. Aquests xecs es poden bescanviar als establiments associats a l’agrupació de comerciants.
Tant els organitzadors de la cursa, Girona Centre Eix Comercial, com la direcció tècnica, i les entitats que aquest any hi han participat activament en la seva organització, Càritas Diocesana de Girona i el GEiEG, han fet un balanç molt positiu de la present edició i han destacat especialment “la bona organització, l’ambient i les ganes de participació dels gironins”. En termes de participació, els organitzadors han subratllat l’increment d’inscripcions en la prova dels 5 km i en les curses infantils. Així mateix, Josep Maria Noguer, president de Girona Centre, ha afegit que “el caràcter solidari de la cursa, el bon temps, i les activitats paral·leles han estat factors claus de participació”. Entre les activitats destaca l’èxit de públic que ha reunit la masterclass de Zumba celebrada a la plaça Josep Pla al llarg de tot el matí, a càrrec del ballarí grupista Joan Abel Fayet, del GEiEG. Els representants de les tres entitats també han posat de manifest el seu agraïment al suport institucional, la tasca dels voluntaris, i a les empreses patrocinadores.
Les classificacions es poden consultar a partir de demà a www.gironacentre.org, i els participants es podran descarregar el diploma acreditatiu i la seva foto.

El lliurament de premis s’ha celebrat per primera vegada en dos espais (al carre Nou i a la plaça Josep Pla) amb l’objectiu d’agilitzar la seu desenvolupament. Hi han participat l’alcalde de
la ciutat, Carles Puigdemont; el president de Girona Centre Eix Comercial, Josep Maria Noguer; el diputat de Cooperació Esportiva de la Diputació de Girona, Antoni Guinó; la regidora d’Ocupació i Empresa, Marta Madrenas; el president del GEIEG, Francesc Cayuela; el secretari general de Càritas Diocesana de Girona, Martí Batllori; el gendre d’Antoni Juliol, Josep Maria Masferrer, i el corredor de fons Adel Mechaal, millor marca espanyola de 1.500 en pista coberta i ambaixador de la Cursa 2014, juntament amb l’atleta Àngel Mullera, el corredor d’ultres Toti Bes i l’esquiador de muntanya Marc Pinsach.

Cursa Popular del Carrer Nou 2014
La tradicional Cursa Popular del Carrer Nou ha reprès aquest any el caràcter solidari que havia tingut en edicions passades i sota el paraigua del lema “Corre, atura la pobresa” s’ha organitzat a favor de Càritas Diocesana de Girona, amb motiu del seu 50è aniversari. Amb aquest objectiu, Girona Centre Eix Comercial ha incorporat a l’esdeveniment una caminada solidària, que amb un recorregut de 1,6 km, ha comptat amb una participació de gairebé dues-centes persones. Als diners recollits en la caminada s’hi sumarà una aportació extraordinària de l’organització que es destinaran als diferents programes que Càritas Diocesana té en funcionament per pal·liar la pobresa infantil, tant en l’àmbit d’acollida com en el camp educatiu.

12345678910111213141516171819202122