Home >> Diem >> Notícies

Històric: Notícies

19 Novembre 2014

Primera Jornada de la Càtedra de RSU

La creació de la Càtedra de la Universitat de Girona s´ha impulsat des de Càritas, per tal de comptar amb una estructura universitària que col·labori a difondre la responsabilitat social corporativa de les empreses del nostre territori, per treballar per la transformació social.

La primera jornada de la Càtedra de RSU, que es va celebrar el passat 14 de novembre al Parc Tecnològic de la UdG, va tenir un convidat de luxe, Federico Mayor Zaragoza, president de la Fundación Cultura de Paz i exdirector general de la Unesco.
Mayor Zaragoza, que va destacar la importància, i necessitat, d'iniciatives com aquesta, va afirmar que la nova societat, que va definir com a digital, donarà més protagonisme als ciutadans perquè "el temps del silenci ha mort". Mayor Zaragoza hi va afegir que havia arribat el moment que els "invisibles", és a dir la majoria de la societat, tinguin un paper actiu per sotmetre el poder. Parafrasejant Nelson Mandela també va destacar que les societats podrien ser cada vegada més justes amb el lent però inexorable paper de la dona, sense el qual aquest canvi aniria, si més no, més lent.

La directora de la nova càtedra, Maria Rosa Terradellas, va poser de relleu que l'objectiu ha de ser contribuir a un model d'innovació i de desenvolupament social, cultural, econòmic i ambiental socialment responsable, solidari i sostenible: "La càtedra té un paper estratègic en la transferència de coneixement i tecnologia, combinant la innovació amb el benestar de la societat.

19 Novembre 2014

31 persones en risc d’exclusió social milloren la seva ocupabilitat gràcies al projecte “Segona oportunitat”

El programa ha finalitzat les accions formatives de la convocatòria d’inserció laboral 2013 de l’Obra Social “la Caixa”, amb un balanç molt positiu

El projecte “Segona Oportunitat” ha finalitzat les accions formatives de la convocatòria d’inserció laboral 2013 amb un balanç molt favorable; 31 persones en risc d’exclusió social han millorat la seva ocupabilitat gràcies al projecte, finançat per l’Obra Social “la Caixa” i executat pel Grup Èxit (aliança empresarial entre la Fundació Ramon Noguera, Ecosol, empresa inserció de Càritas Diocesana de Girona, i Fundació Drissa).
“Segona oportunitat” té per objectiu realitzar accions per  millorar l’ocupabilitat de persones en risc d’exclusió social i dificultats especials (trastorn mental sever i discapacitat intel·lectual).

El projecte consta de quatre fases complementàries, orientació, formació, treball protegit i acompanyament a l’inserció. La fase de formació s’ha fet en grups mixtes amb participació de persones procedents de les tres entitats que s’han desenvolupat entre gener i octubre de 2014. Durant aquest període s’ha realitzat la següent formació:
Carnet professional de neteja de 110 hores de durada amb la participació de 12 persones que han assolit la formació en un 95%
Atenció  al client avançat 40 hores de durada amb la participació de 9 persones que han assolit la formació en un 100%
Atenció al client de 40 hores amb la participació de 6 persones que han assolit la formació en un 100%
Formació per tots els comandaments intermedis a juliol 2014. Participació de 15 persones.

I de la fase acompanyament a l’inserció i treball protegit destaquem la consolidació de la nova línia de negoci “Bolsos con Alma” amb la presentació de nous models el febrer de 2014, i els 7 convenis de col·laboració amb empreses.

Resultats
L’aliança entre aquestes entitats s’ha concretat en 21 contractes laborals, 4 dels quals en empreses ordinàries i 17 en empreses de treball protegit.
D’aquestes últimes, 2 persones han iniciat el procés amb un contracte de treball en l’empresa d’inserció i han continuat amb contracte en empresa ordinària.

Grup èxit
Grup èxit és una organització empresarial especialitzada en la prestació de serveis de neteja, pintura, jardineria, industrials i manteniment. El grup neix l’any 2009 gràcies a l’aliança entre tres entitats que desenvolupen la seva activitat en l’àmbit de l’economia social: la Fundació Privada Drissa, Ecosol, empresa d’inserció de Càritas Diocesana de Girona i la Fundació Ramon Noguera.

Actualment té un plantilla de 265 treballadors, compta amb més de 40 clients i la facturació obtinguda com a grup va ser de 3M€ el 2013.
12 Novembre 2014

Primera Jornada de la Càtedra de RSU

El proper divendres 14 de novembre tindrà lloc la primera Jornada de la Càtedra de Responsibilitat Social Universitària (RSU). La creació d´aquesta Càtedra de la Universitat de Girona s´ha impulsat des de Càritas, per tal de comptar amb una estructura universitària que col·labori a difondre la responsabilitat social corporativa de les empreses del nostre territori, per treballar per la transformació social.L´equip d´Empreses amb Cor hi està treballant de forma activa.
12345678910111213141516171819202122