Home >> Diem >> Notícies

Històric: Notícies

30 Desembre 2014

Selecció Regisa fa una donació de 3.420€ a Empreses amb Cor de Càritas Diocesana de Girona

L’empresa Selecció Regisa, una de les principals empreses distribuïdores de requisits gastronòmics de les comarques gironines, ha col·laborat per quart any consecutiu amb Empreses amb Cor, de Càritas Diocesana de Girona, i ha fet un donatiu de 3.420,50€ corresponent a la campanya Es porc sibarita, es porc solidari.

Regisa, de Riudellots de la Selva, està adherida a la campanya Empreses amb Cor, mitjançant la campanya pròpia Es porc sibarita, es porc solidari, que promou entre els seus clients, ja que entén que, sobretot en temps de crisi, s’ha de treballar plegats per superar les situacions d’exclusió social dels més vulnerables i poder oferir eines per a la seva promoció com a persones. Es Porc Sibarita és una marca de Regisa per a la comercialització de pernils i espatlles curades i pernil cuit de qualitat i, des del 2011, un percentatge de les vendes dels pernils i espatlles de la seva marca pròpia es lliura a Càritas.

Fundada el 1981 pels emprenedors Gerard Vila, de Cassà de la Selva, i Jaume Calm, de Quart, l’empresa ja ha anunciat el II Berenar Solidari del Dijous Llarder, en col·laboració amb Càritas Diocesana de Girona, acte del qual ja se’n donarà detall més endavant.

29 Desembre 2014

Càritas i Dipsalut signen un acord per abastir els CDA (Centres de Distribució d´Aliments)

L’Organisme de Salut Pública i Càritas Diocesana de Girona han signat un acord de col·laboració per garantir el subministrament de certs productes bàsics als centres de distribució d’aliments de les comarques gironines. Dipsalut aportarà prop de 51 tones de patates, oli i conserves de peix. Es calcula que se’n beneficiaran vora 7.000 persones.

Segons el conveni, Dipsalut aportarà 50’78 tones d’aliments bàsics a Càritas. L’Organisme ha adquirit prop de 26 tones de patates, 20 d’oli de girasol, 4 de sardines en conserva i 720 quilograms de tonyina en llauna. Ho ha fet per un import total de 72.711 euros. Aquests productes es distribuiran entre els nou centres de distribució d’aliments (CDA)* que Càritas gestiona - juntament amb els ajuntaments i altres entitats-  arreu de la demarcació.

L’objectiu de l’acord és garantir a les famílies usuàries dels CDA el subministrament de certs aliments que, tot i ser bàsics a la dieta, sovint no arriben en quantitat suficient als centres. Es calcula que es repartiran entre més de 2.000 famílies, és a dir, entre unes 7.000 persones.

Aquesta col·laboració es realitza al marge del programa «Salut i crisi». Dipsalut i Càritas ja treballen plegats en el marc d’aquest programa, juntament amb altres entitats socials, ajuntaments i consells comarcals de les comarques gironines.

Amb el «Salut i crisi», l’Organisme de Salut Pública busca disminuir els efectes negatius de la crisi econòmica sobre la salut de les persones. Alguns d’aquests efectes són malnutrició, higiene deficient o estrès de llarga durada. Per aconseguir-ho dóna suport econòmic a les accions endegades per entitats socials, ajuntaments i consells comarcals destinades a atendre les necessitats bàsiques dels ciutadans de la demarcació (ocupació, habitatge, alimentació, benestar emocional...). A més, Dipsalut s’encarrega de coordinar aquests ens per evitar duplicitats, fomentar el treball en xarxa i aconseguir la màxima eficàcia i eficiència. Aquest 2014, el «Salut i crisi» ha comptat amb un pressupost d’un milió i mig d’euros. El gruix de les actuacions han anat dirigides a promoure l’ocupabilitat de les persones en situació d’atur i a garantir-los l’habitatge i els serveis bàsics; una alimentació equilibrada i els productes de primera necessitat.

*El CDA és un projecte fruit d’un conveni marc entre Generalitat de Catalunya, Diputació de Girona, Fundació Banc d’Aliments, Obra Social “la Caixa” i Càritas Diocesana de Girona. Als 9 municipis on es desenvolupa el projecte, el CDA funciona  com a projecte de partenariat amb els ens locals (ajuntaments, consells comarcals i consorcis), així com amb altres entitats socials del territori.

22 Desembre 2014

Entrega del premi del sorteig de la campanya Bolsos con Alma - Fires amb Cor

La gerent de l’empresa d’inserció laboral de Càritas, Anna Güell, ha fet entrega del premi d’una bicicleta muntada per Ecosol a la guanyadora del sorteig de la campanya “Bolsos con Alma – Fires amb Cor”.
L’entrega del premi s’ha fet coincidint amb el primer mercat de productes fets al territori amb valor social, que aquests dies i fins el 5 de gener es troba sota les voltes de l’avinguda Sant Francesc de Girona
L’afortunada,ha mostrat la seva sorpresa i alegria en veure els grans acabats de la bicicleta, i ens ha dit que “ a partir d’ara aniré a per tot arreu amb la bicicleta”.
Ecosol, l’empresa d’economia solidària de Càritas Diocesana de Girona, facilita l’inserció laboral de persones que es troben en situació de vulnerabilitat social i laboral des d’un enfocament sostenible a nivell econòmic, social i ambiental. Es treballa en 4 línies d’activitat, on es desenvolupen itineraris i s’ofereixen contractes amb aplicació dels convenis col·lectius sectorials i formació adaptada als certificats de professionalitat: muntatge industrial de bicicletes (inclou manteniment, reparació i lloguer), serveis de manteniment integral d’edificis, comerç i gestió, i recollida de residus.
12345678910111213141516171819202122