Històric: Notícies

14 Març 2015

Nou donatiu de la Marxa Nadalenca d’Olot a Càritas Garrotxa

David Juvanteny, membre de la comissió organitzadora de la Marxa Nadalenca 2015 d’Olot ha fet entrega a Càritas Garrotxa dels 500€ corresponents a l’euro per inscripció de la cursa d’enguany.

Ja són tres els anys consecutius que la Marxa Nadalenca dedica aquests diners a Càritas Garrotxa perquè confia en la tasca que s’està dient a terme des de Càritas i perquè valora la feina que fan els seus voluntaris.

El president de Càritas va aprofitar l’acte públic d’entrega dels diners per recordar que la totalitat dels donatius recollits provinents de marxes, caminades i curses populars es destinaran enguany a la gestió del programa del Centre de Distribució d’Aliments de la Garrotxa, que per aquest any 2015 suposarà 16.165,99€.
05 Març 2015

Àngel Blanch cedeix una furgoneta a Càritas

Gràcies a la cessió del concessionari oficial Opel a Girona, Àngel Blanch, Càritas disposa d’una nova furgoneta destinada, principalment, al transport d’aliments.
La donació de la furgoneta permetrà a Càritas disposar de més autonomia pròpia per cobrir els serveis de recollida d’aliments de les empreses col·laboradores i posterior distribució als Centres de Distribució d’Aliments.

Fins ara existien mancances en el transport de donacions alimentàries de les empreses,  ja que part dels transport es feia per mitjà de vehicles particulars. Caye Gómez, gerent dels Centres de Distribució d’aliments, afirma que “la millora en el transport beneficiarà a les més de 12.000 famílies  que Càritas atén a través dels nou Centres de Distribució d’Aliments i que es troben distribuïts per tot el territori diocesà gironí. Així mateix, ha aprofitat per remarcar que “els CDA canalitzen la solidaritat de la nostra societat amb les persones que tenen greus dificultats alimentàries, alhora que ajuden a lluitar contra el malbaratament alimentari a través de la posada en circulació dels excedents de moltes empreses”.
Amb aquest acord, Àngel Blanch reforça el seu compromís amb Càritas i es suma a la necessitat de crear noves aliances per ajudar a construir una societat  més justa , més sostenible i  més solidària.
02 Març 2015

Extraordinària resposta de la ciutadania a la crida solidària del Carnaval d’Olot

El dissabte passat, 21 de febrer, es va dur a terme al Supermercat Carrefour, el recapte extraordinari, a benefici de Càritas Garrotxa, promogut pel Centre d’Iniciatives turístiques d’Olot, organitzador del Carnaval, que aquest any, com és sabut, ha tingut un segell ben solidari.

La participació de la ciutadania ha estat extraordinària i s’han comptabilitzat 2.500 Kg de productes recollits, que s’han traslladat immediatament al magatzem del Centre de Distribució d’Aliments de la Garrotxa per al seu repartiment.

Els organitzadors s’han felicitat, també, pel fet que la immensa majoria de les aportacions s’hagin ajustat al llistat dels productes que fan més falta en aquests moments, tal com s’havia demanat.

Un cop més s’ha posat de manifest l’extraordinària resposta de la nostra ciutadania  davant de la crida feta per ajudar les persones més necessitades del nostre entorn, fins i tot en accions tan festives i populars com pot ser el Carnaval d’Olot.