Home >> Diem >> Notícies >> L’Angelia i en Diallo, dues cares d’aquesta crisi

L’Angelia i en Diallo, dues cares d’aquesta crisi

L’Angelina té de 20 anys i és participant del Servei d’Orientació Laboral de Càritas a Lloret de Mar, un servei que té per objectiu la millora en la recerca de feina de les persones ateses per l’entitat. Tot i que té estudis superiors i una certa experiència, l’Angelina estava pendent de l'arrencada de la temporada turística a la Costa Brava per trobar feina al sector dels esdeveniments, però l’estat d’alarma i la crisi sanitària van deixar-la sense perspectives d’ingressos per a aquest estiu. Amb els professionals de Càritas ha treballat les habilitats que li mancaven i, durant les setmanes de confinament, ha fet un intens seguiment de totes les ofertes i oportunitats que sorgien a través del pla de treball de dissenyat per l’entitat. Finalment, l’Angelina s’ha pogut incorporar al servei de neteja d’un centre sanitari que havia augmentat la demanda de personal durant la crisi i aquesta feina li permetrà tenir ingressos durant un temps fins que altres sectors es posin en marxa.

En Diallo, en canvi, té 29 anys i va arribar a l’Estat quan tan sols en tenia 17. Com que era menor, va ser tutelat per l'Administració. En complir la majoria d’edat, i després de molts esforços per aconseguir el permís de residència, va començar a viatjar per tota la península a la recerca d'una oportunitat laboral. Finalment, l’any 2018 s’instal·la a Girona i rep orientació laboral per part de l’equip de Càritas Diocesana de Girona, que té molta experiència en casos com el seu. En Diallo va tenir l’oportunitat d’entrar a formar part del projecte Formació en Alternança, un complet itinerari formatiu i laboral de Càritas i Ecosol, l’empresa d’inserció de l’entitat, centrat en millorar les oportunitats de trobar feina a persones com ell, que han passat per processos migratoris o de tutela administrativa i que es troben en situació de vulnerabilitat. Al cap d’uns mesos, el Servei de Prospecció de Càritas aconsegueix un contracte per a la Fundació Ramon Noguera en tasques de neteja de mercats i espais industrials. Així, en Diallo ha anat construint el seu currículum com a operari de neteja, treballant per a diverses empreses i entitats i no ha parat de formar-se. A l’inici de l’estat d’alarma,per primera vegada, en Diallo tenia dos contractes de treball que sumaven 25 hores setmanals i li permetien poder viure de nou en una habitació llogada i deixar el pis ocupat on havia estat durant mesos. Amb el tancament de locals i espais públics, s'ha quedat de nou sense feina, sense ingressos econòmics i de nou, necessita el suport dels Serveis Socials i de Càritas Diocesana de Girona. El seu cas és un exemple de com el confinament i la crisi sanitària han truncat processos d’inserció social i laboral que s’havien construït al llarg d’anys i gràcies als esforços i la implicació d’agents molt diversos.