Home >> Diem >> Notícies >> El projecte Apadrinar un Avi rep un Premi ABC Solidario

El projecte Apadrinar un Avi rep un Premi ABC Solidario

Els Premis ABC Solidario han reconegut la tasca del projecte Apadrinar un Avi, de Càritas Diocesana de Girona, que ha rebut el tercer premi de la quinzena edició dels guardons, segons ha fet públic el diari ABC aquest cap de setmana.

Els Premis ABC Solidario, que s’entreguen el 24 de juny en un acte a Madrid, estan dedicats a la protecció, l’educació i l’assistència sanitària i s’atorguen a entitats i projectes centrats en la millora de la vida d’infants i joves d’Espanya i de fora de l’estat. Els premis compten amb el patrocini de Telefónica i Santander i reparteixen un total de 100.000 euros entre les diverses categories. El projecte Apadrinar un Avi, de Càritas Diocesana de Girona, ha rebut el tercer premi, valorat en 10.000 euros. El Jurat ha destacat que el projecte “promou la participació social del jovent amb les persones grans, la majoria de les quals no compten amb suport familiar i es troben en situacions de solitud no desitjada”. Dolors Puigdevall, directora de l’entitat, ha agraït en nom de Càritas Diocesana de Girona i de tot l’equip de Gent Gran, el premi rebut i ha manifestat que “l’atenció a les persones grans, que sovint es troben en situacions d’invisibilització i de solitud, representa un dels eixos més importants de la nostra acció social”. Puigdevall ha afegit que “el més singular d’aquest projecte és el seu component intergeneracional i voluntari i el compromís i la col·laboració de les residències” i ha recordat que “el motor d’Apadrinar un Avi són centenars de joves de la diòcesi de Girona que dediquen una estona cada setmana a conversar i compartir experiències amb persones grans que es troben en situacions de solitud, i això és impagable”. Puigdevall també ha destacat que algunes de les persones grans ateses esperen els joves amb tantes ganes que “fins i tot ordenen la setmana en funció de la visita”.

Nota de premsa