Home >> Diem >> Notícies >> Els horts socials i comunitaris, molt més que verdures i hortalisses

Els horts socials i comunitaris, molt més que verdures i hortalisses

Aprendre a plantar una ceba, conèixer alguna de les plantes remeieres que tenim al nostre entorn o veure la instal·lació d’un rusc d’abelles, són algunes de les activitats que han pogut experimentar els alumnes de P4 de l’Escola Els Fanals de Platja d’Aro i l’Escola El Carrilet de Palafrugell, durant les visites programades als horts socials i comunitaris que Càritas Diocesana de Girona duu a terme al Baix Empordà, amb la col·laboració d’ambdós ajuntaments i Dipsalut.

Aquest mes de febrer, els Horts Socials Els Vinyals de Platja d’Aro i Les Arenes de Palafrugell han rebut diversos grups d’aquests centres educatius, amb l’objectiu de mostrar-los les activitats dutes a terme als horts ecològics, a través de petits tallers. L’entitat naturalista Flower Soup, dedicada a l’apicultura ecològica, i col·laboradora del projecte, ha participat en la realització dels tallers i les visites, que es repetiran al llarg del curs.

Els horts socials, un projecte comunitari

Cultivar i mantenir un hort és una activitat positiva per a la salut física i emocional de les persones que atenem. Sobretot, permet millorar la cohesió i els vincles de les persones que estan desmobilitzades i que poden caure en l'exclusió. Els tècnics de Càritas organitzen i fomenten la participació de les persones en grups i les aconsellen sobre horticultura ecològica per a l'autoconsum. En aquest espais, les persones hi fan créixer molt més que verdures i hortalises.