Home >> Diem >> Notícies >> La feina per a les persones vulnerables és una inversió social rentable

La feina per a les persones vulnerables és una inversió social rentable

La feina per a les persones vulnerables és una inversió social rentable, aquest és el lema i el convenciment que guia el Programa Operatiu de la lluita contra la discriminació 2000-2015 finançat pel Fons Social Europeu (POLcD) i el Ministeri de Treball i Seguretat Social i que compta amb la participació de Càritas, Creu Roja, Fundació ONCE i la Fundació Secretariat Gitano a tot l’estat.

Divendres 21 d’octubre, els seus representants es van reunir en una trobada a Madrid, amb la presència de la Ministra en Funcions de Treball i Seguretat Social i de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat, Fátima Báñez, per valorar el resultat d’aquesta iniciativa. Ecosol va intervenir-hi per explicar el projecte de la mà d'Anna Güell, gerent, i de de Mohamed G., un jove ex-tutelat de 18 anys, que ha s’ha format i s’ha incorporat al mercat laboral gràcies a un dels itineraris d’inserció que promou l'empresa d'inserció de Càritas Diocesana.

Durant aquests 15 anys, les quatre entitats participants han atès 850.000 persones vulnerables i en situació d’exclusió social i han aconseguit feina per a 230.000 persones. A més han promogut més de 1.000 iniciatives de creació d’empreses i treball autònom. Una evaluació independent del programa, que ha mobilitzat gairebé 700 milions d’euros i que compta amb un capital humà especialitzat de 1.600 professionals i 29.000 voluntaris, entre totes les entitats, ha demostrat que destinar recursos a aquestes iniciatives és una bona inversió social, capaç de generar 1,4 euros per cada euro invertit.