Home >> Diem >> Notícies >> El nou centre de distribució d'aliments de Santa Coloma de Farners atendrà 220 famílies

El nou Centre de Distribució d’Aliments (CDA) de Santa Coloma de Farners, el desè de les comarques gironines, es va inaugurar de forma oficial divendres 16 de setembre. L’equipament permetrà distribuir 1.500 cistelles d’aliments a més de dues-centes famílies amb dificultats econòmiques, gràcies al conveni entre Càritas, Dipsalut, la Fundació Privada Banc dels Aliments, Obra Social “la Caixa, la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Santa Coloma de Farners.

La consellera Dolors Bassa, que va acompanyar la resta de socis del projecte durant la inauguració, va destacar que els Centres de Distribució d’Aliments "fan una funció imprescindible en un moment en què, amb dades del 2015, la taxa de pobresa és d'un 19%". La titular del Departament també va voler posar de relleu que el nou equipament permetrà "ampliar el sistema de cobertura de necessitats bàsiques de la població més desafavorida, implicant-la i capacitant-la per afrontar de forma autònoma i responsable la situació sociofamiliar en què es troba". La majoria dels beneficiaris del Centre de Distribució d’Aliments són persones acollides a Càritas, Creu Roja o derivats dels serveis socials.

El bisbe Francesc Pardo, M. Carme Surinyac, presidenta de Càritas a Santa Coloma de Farners, Frederic Gómez, de la Fundació Privada Banc dels Aliments a les Comarques Gironines, Josep Blanch de la Fundació Bancària “la Caixa” i Josep Maria Corominas, president de Dipsalut, també van voler expressar l’èxit col·laboratiu d’aquest projecte i van posar en valor la dignificació en la distribució d’aliments, que representa el model del Centre de Distribució d’Aliments.