Home >> Diem >> Notícies >> Més de 170 joves i persones grans participen a la cloenda d'Apadrinar un Avi

Més de 170 joves i persones grans participen a la cloenda d'Apadrinar un Avi

El projecte Apadrinar un Avi, de Càritas Diocesana de Girona, ha celebrat el final de curs d’enguany amb un acte especial a l’EspaiCaixa de Girona. La iniciativa, que forma part del Programa Gent Gran de l’entitat, té per objectiu combatre la solitud de les persones grans, fomentant el contacte amb voluntaris joves, que realitzen visites setmanals a les residències geriàtriques, durant el període escolar. Càritas impulsa d’aquesta manera la relació intergeneracional a través de la convivència i el respecte cap a les persones grans. El projecte, que es desenvolupa des de l’any 2008, és present a 18 municipis de la diòcesi de Girona i acomapnya 524 persones grans ingressades en centres residencials i compta amb 558 joves estudiants voluntaris implicats.

Més de 170 persones, entre joves i gent gran, han participat a l’acte d’aquesta tarda a l’EspaiCaixa de Girona per celebrar la cloenda de l’edició d’enguany del projecte. El bisbe Francesc Pardo ha donat la benvinguda als assistents, arribats de tots els municipis on el projecte hi té presència. Cristina Cervià, actiru, ha fet de conductora de l’acte, que ha comptat amb l’actuació de l’actor Marcel Tomàs i del grup Les Perruques Estufades.

Durant la celebració també hi ha hagut espai per presentar el projecte Grans Experts, on intervenen persones grans, tutors i alumnes de centres educatius, i les experiències intergeneracionals dutes a terme al centre FEDAC de Sant Narcís. Els assistents també han recordat l’acte del 50è aniversari de Càritas, celebrat el passat mes de març a l’Auditori de Girona.

Un projecte consolidat

Apadrinar un Avi acompanya 524 persones grans ingressades en centres residencials, que pateixen solitud en diferents graus, i compta 558 joves estudiants que hi col·laboren de manera totalment voluntària. Els joves són alumnes dels últims cursos d’ESO, Batxillerat, Cicles Formatius i estudiants universitaris de les poblacions on es desenvolupa el projecte.

A més, Apadrinar un Avi compta amb 10 persones contractades, 15 voluntaris de suport als tècnics de Càritas, 47 tècnics referents de les residències de gent gran on es desenvolupa el projecte, 45 centres educatius i el finançament de l’Obra Social “la Caixa”.

Municipis on es desenvolupa el projecte

El projecte es desenvolupa a 18 poblacions: Arbúcies, Banyoles, Besalú, Cadaqués, Caldes, Figueres, Girona, La Bisbal, Lloret, Maçanet de la Selva, Malgrat de Mar, Olot, Palafrugell, Palamós, Salt , Sant Feliu de Guíxols, Santa Coloma de Farners i Torroella de Montgrí.