Home >> Diem >> Notícies >> El president de Càritas Síria i bisbe d’Alep es dirigirà a Càritas Diocesana de Girona en un missatge especial

El jesuita Antoine Audo, bisbe d’Alep i President de Càritas Síria, ha visitat Espanya durant la setmana passada, convidat per la Fundació Promoció Social de la Cultura. El recent alto al foc ha permès obrir una via entre Alep, la segona ciutat del Síria, i la resta del món, i és una de les poques esperances per als dos milions de supervivents de la ciutat. Audo encapçala, com a bisbe, un grup de sacerdots que es neguen a deixar el país i abandonar els cristians que encara hi resideixen. “Abans de la guerra érem uns 260.000 catòlics i ortodoxos a Alep. Dues terceres parts han partit en diverses direccions: Europa, Beirut o el litoral del país”, ha assegurat Audo en declaracions fetes durant la visita. Actualment, a Alep hi queden uns 50.000 cristians, “els més pobres i també els que creuen que el cristianisme no hauria d’abandonar Síria”, afirma.

Monsenyor Antoine Audo ha aprofitat la visita a Madrid per enregistrar un missatge especial en vídeo que es difondrà el proper 17 de març durant l’acte de reconeixement a les persones que han contribuït a fer possible els 50 anys d’acció social de Càritas Diocesana de Girona, a l’Auditori de Girona. Audo s’ha volgut dirigir personalment a les persones que han fet possible les cinc dècades d’acció social de l’entitat gironina.