Home >> Diem >> Notícies >> El Girona FC i Càritas organitzen una acció solidària de resposta a la crisi dels refugiats

El club destinarà part de la recaptació del derbi contra la UE Llagostera a l’entitat i facilitarà espais perquè els aficionats puguin realitzar donacions.

Delfí Geli, President del Girona FC i Ramon Barnera, Director de Càritas Diocesana de Girona, van presentar dilluns l’acció solidària que duran a terme el club i l’entitat el proper diumenge, 27 de setembre, en el marc del derbi gironí amb la UE Llagostera a Montilivi (17h). El club s’ha compromès a destinar 1€ de cada entrada del partit a l’entitat. Càritas, per la seva banda, aprofitarà l’afluència de públic del derbi per explicar les accions de resposta a la crisi dels refugiats que està desenvolupant i organitzarà una captació de fons amb la col·laboració d’un equip de voluntaris, en el marc de la campanya “Som Refugi”.

Ramon Barnera, Director de Càritas Diocesana de Girona, va agrair la col·laboració del club i va recordar que, de moment, l’emergència “no és a casa nostra, sinó que cal enviar diners a les Càritas que actuen sobre el terreny, i que coneixen les necessitats de primera mà”. Pel que fa l’acció aquí, va insistir en que cal “sensibilitzar la societat, perquè es rebin i s’acullin tots els migrants sense distincions, preferències ni discriminacions”. Barnera també va remarcar que cal reforçar els programes de l’entitat, per poder comptar amb la infraestructura i els recursos suficients quan sigui necessari. I en aquest sentit, va fer una crida per aconseguir nous socis, donants i voluntaris.

Per altra banda, Delfí Geli, President del Girona FC, va destacar la resposta social que genera aquesta crisi humanitària i va animar socis i seguidors a omplir l’estadi, convençut que serà “una gran jornada esportiva i solidària”.

El partit entre el Girona FC i la UE Llagostera corresponent a la sisena jornada de la Segona Divisió se celebrarà diumenge 27 de setembre a les 17h a Montilivi.

Càritas disposa de dos números de compte per rebre donacions que destinarà a les ajudes per als refugiats:

TRIODOSBANK ES 38 1491 0001 26 2073033124
CAIXABANK ES 29 2100 0002 57 0201445404

A més, es poden fer donacions a través de la web.