Home >> Diem >> Notícies >> Presentació llibre Cuina Econòmica i Saludable

Presentació llibre Cuina Econòmica i Saludable

Càritas proposa per Sant Jordi un llibre de cuina amb receptes saludables i a un cost d'entre 1 i 2€ per persona, elaborades per participants i voluntaris del Servei d'Aliments de l'entitat.

Càritas ha presentat avui divendres 17 d'abril el llibre “Cuina Econòmica i Saludable, receptes a 1 i 2 euros per persona” a la Fundació Valvi de Girona. L’acte ha comptat amb la presència dels Germans Roca, Marc Gascons, Jordi Jacas i Iolanda Bustos. El llibre, que estarà a la venda per Sant Jordi, és el resultat d’un concurs de receptes ideades i creades per participants i persones voluntàries del Servei d’Aliments de Càritas i compta amb el suport del Dipsalut. El receptari vol ser un reconeixement al bon fer gastronòmic que els participants assoleixen gràcies als Tallers d’Empoderament com a plataforma de transmissió de coneixements i de promoció de la dieta mediterrània. En les formacions es treballa l’estalvi i la sostenibilitat, l’alimentació saludable i les habilitats personals.

És en aquest marc on va néixer la idea d’organitzar un concurs entre els participants i persones voluntàries del servei, per recopilar les millors receptes  econòmiques i saludables, donar-les a conèixer i posar de relleu l’experiència de qui sovint té moltes coses a ensenyar. A més, el receptari ofereix una sèrie d’idees pràctiques i receptes d’aprofitament per evitar el malbaratament alimentari. Les receptes guanyadores han seguit dos criteris ben definits: són plats econòmics, saludables i fàcils de fer a casa; pensats  per a 4 persones a un preu de 1 i 2€ per persona.

Cuiners col·laboradors de primer nivell
El llibre compta, també, amb la col·laboració de reconeguts cuiners com són els Germans Roca del Restaurant El Celler de Can Roca, Jordi Jacas, del restaurant El Molí de l’Escala, Iolanda Bustos, restaurant la Calèndula i de Marc Gascons, restaurant Els Tinars. Marc Gascons, un dels cuiners que ens acompanya en aquesta iniciativa destaca que “la manca de recursos no està renyida amb portar una alimentació equilibrada, variada, sana i nutritiva, i com el gust de la tradició – dues paraules ben senzilles- defineixen la nostra manera d’entendre la cuina”
El llibre es podrà adquirir durant la diada de Sant Jordi a les diverses parades que les Càritas tindran arreu del territori gironí, així com en els restaurants dels cuiners que han col·laborat en el projecte. També es podrà adquirir a la botiga que la cooperativa Abacus –entitat que col·labora en el projecte– té a la ciutat - pel fort compromís que manté amb la societat que l’envolta i que es vehicula a través del model empresarial coopeatiu que convida a un consum més responsable i que aporti valors a la societat.

13.792 beneficiaris del Servei d’Aliments
El programa aliments té per objectiu facilitar aliments bàsics, en coordinació amb els serveis socials del territori, a les persones i famílies que tenen dificultats econòmiques per cobrir adequadament les seves necessitats d’alimentació.
El projecte fomenta la corresponsabilitat dels seus participants i promou la seva capacitació per afrontar de forma autònoma i responsable la situació sociofamiliar en què es troben: confecció de la  pròpia cistella, contribució econòmica en funció de les possibilitats de cada família, realització de tallers de formació per afavorir l’empoderament personal...
El Servei d’Aliments de Càritas va atendre des dels diferents punts que té a la diòcesi de Girona a 4.549 persones, el 2014, arribant a 13.792 persones beneficiàries (Castelló d'Empúries, La Bisbal, Palamós, Sant Feliu de Guíxols, Santa Cristina d’Aro, Bescanó, Anglès,  Bonmatí, La Cellera, Amer, Sant Gregori, Fornells, Llagostera, Cassà, Caldes, Santa Coloma de Farners,  Riudarenes, Breda, Hostalric, Arbúcies, Sils, Vidreres, Blanes,  Malgrat, Tordera, Santa Susanna, Pineda, Calella, Sant Pol, Canet, Arenys de Mar i Arenys Munt). Es van repartir 856.757 Kg. d’aliments procedents de donacions i es van realitzar 53 tallers de formació.