Home >> Diem >> Notícies >> A l'hora d'ajudar, multiplica't per dos

A l'hora d'ajudar, multiplica't per dos

Amb aquest missatge Càritas llança una campanya informativa per invitar als contribuents a marcar conjuntament les dos caselles solidàries de la declaració de la Renda: la destinada a la Església Católica i la d'altres Fins Socials d'interés general.

Marcar les dues opcions de forma simultània
Al marcar les dues opcions de forma simultània, els ciutadans estan col·laborant, al mateix temps i sense cost afegit, amb un 0,7% de la seva base imposable per sostenir l'acció de l'església i un altre 0,7% per recolzar els fins socials que desenvolupen Càritas i altres moltes organitzacions que reben fons de l'IRPF per finançar part de la seva tasca solidària.

Molts contribuents desconeixen que tenen la possibilitat de marcar conjuntament les dos caselles solidàries en la Declaració de la Renda i que tenen a les seves mans un valuós instrument per ajudar el doble a les persones en situació social més vulnerable. I sense que això suposi que paguem més ni que ens retornin menys en el resultat de la nostra declaració.

Cal recordar, a més, que encara hi ha un gran nombre de contribuents, concretament un 29% que no marca cap casella. Això significa que l'import de l'assignació tributària de les seves declaracions, en lloc de destinar-se a fins solidaris, para directament a les arques de l'Estat. En l'últim exercici, van quedar sense assignar 280 milions d'euros en la casella de l'església i uns altres 222 milions a Fins Socials.

Per recolzar la difusió de la campanya, s'ha editat un vídeo, cartells, díptics i falques de ràdio.

Llegir més informació (clica aquí)