Home >> Fem >> Acció Social >> Programa Suport a l'Escolaritat

Acció Social

L’Acció Social es centra en l’atenció i l’acompanyament a les persones que es troben en situació o risc d’exclusió, en el seu procés de promoció i desenvolupament integral i en l’exercici dels seus drets, alhora que en la prevenció d’aquestes situacions de vulnerabilitat.
Programa Suport a l'Escolaritat

Servei d’Intervenció Educativa (SIE)

Diverses tardes a la setmana, professionals i voluntaris de Càritas ofereixen un espai de relació, treball en valors i reforç escolar a infants que necessiten suport en el seu procés d’escolarització tot involucrant, des de l’inici, la participació de les seves famílies i de l’entorn educatiu. Així, unificant espais lúdics, de treball i de relació, se’ls acompanya a desenvolupar i millorar els seus hàbits d’estudi i treball, així com les seves habilitats personals i relacionals.

Projecte d’Acompanyament a l’Escolaritat (PAE)

L’absentisme i les situacions de vulnerabilitat de les famílies contribueixen al fracàs escolar dels alumnes, molt especialment en l’etapa d’estudis secundaris. Per lluitar contra aquesta problemàtica, que pot ser l’inici d’un procés cap a l’exclusió social més severa, els equips de professionals i voluntaris de Càritas ofereixen acompanyament individualitzat i suport als estudiants i a les seves famílies, amb la col·laboració dels centres educatius, diverses tardes cada setmana durant tot el curs.

Projecte Pigmalió

La pràctica esportiva i les activitats extraescolars artístiques normalitzades faciliten la integració dels infants i adolescents que provenen d’entorns vulnerables i ajuden a millorar els seus resultats acadèmics. El projecte Pigmalió, impulsat per la FPdG i desenvolupat conjuntament amb Fundació Ser.Gi, ofereix tutories individuals per treballar competències educatives bàsiques als alumnes i proporciona beques per fomentar l’activitat esportiva i artística com a element motivador i de millora d’habilitats per complementar així la seva formació.

Projecte Fes+

Anar un pas més enllà i aconseguir que els joves en risc d’exclusió social aconsegueixin superar amb èxit la formació post obligatòria i tinguin més oportunitats d’accedir a estudis superiors o al mercat laboral en millors condicions. Aquest és l’objectiu del projecte Fes+, que ofereix eines, suport i acompanyament continuat als alumnes que hi participen i a les seves famílies.