Home >> Diem >> Notícies >> El Centre de Distribució d’Aliments es consolida com un projecte integral d’acció social

El Centre de Distribució d’Aliments (CDA) ha atès 8.393 famílies a través dels 10 centres distribuïts arreu de la província de Girona durant el 2016, segons les dades de la memòria presentada aquest migdia a Girona. El nombre de persones beneficiades per les accions del projecte es manté estable, amb una lleugera disminució respecte de l’any anterior i es situa en 26.450. Els responsables del projecte, presents a la roda de premsa celebrada aquest migdia al nou Centre de Distribució de Girona, ubicat al carrer Riu Güell, calculen que un 3,5% de la població de la província de Girona ha rebut aliments a través del Centre de Distribució d’Aliments. Aquesta xifra pot augmentar fins a dos punts, si s’hi sumen les persones ateses per la resta de serveis d’aliments de Càritas Diocesana de Girona, no inclosos en aquest projecte. El nombre total de cistelles distribuïdes augmenta i se situa a 112.052, una quantitat lleugerament superior a l’any anterior, perquè durant el 2016 les mateixes famílies es van atendre en més ocasions. Aquesta dada confirma la tendència iniciada el 2014, després d’uns anys d’augments d’atenció molt significatius. No obstant això, s’estabilitza en percentatges d’atenció elevats. Més del 98% de les famílies ateses ha estat derivat pels Serveis Socials d’Atenció Primària del territori. La resta, poc més d’un 2%, han estat derivats pels Serveis d’Acollida de Càritas locals o Creu Roja.

El voluntariat i la inserció sociolaboral, claus del projecte

El nombre de persones voluntàries s’ha doblat des de l’inici del projecte. El CDA té un objectiu que va molt més enllà de la simple distribució d’aliments. L’acollida i acompanyament de les persones que arriben al CDA esdevé un objectiu cabdal i prioritari del projecte; acollida i acompanyament que es garanteix gràcies a la participació de totes aquestes persones voluntàries. Els 212 voluntaris han col·laborat de mitjana 5 hores setmanals. Aquesta dada permet xifrar els recursos humans que representa aquest voluntariat en més de 50.000 hores de treball voluntari durant 2016.

El conveni, que s’ha renovat avui mateix, inclou la inserció sociolaboral de persones en risc d’exclusió social com a un dels objectius principals. Els CDA han permès inserir laboralment 15 persones, que realitzen tasques de mosso de magatzem, exposició de producte i atenció de les persones participants. Aquestes persones contractades adquireixen habilitats que els faciliten la inserció posterior al mercat laboral ordinari.

Memòria CDA 2016 Nota de premsa amb informació detallada