Home >> Diem >> Notícies >> A la teva declaració de la renda: Millor2

A la teva declaració de la renda: Millor2

Càritas anima els contribuents a marcar conjuntament les dues caselles solidàries de l’Assignació tributària coincidint amb l’inici de la Campanya de la Renda 2016

Càritas llança la campanya informativa anual per convidar els contribuents a marcar de manera conjunta les dues caselles solidàries de l’assignació tributària: la destinada a l’Església catòlica i la d’Altres finalitats Socials d’interès general.

Amb el lema «A la teva declaració de la renda: Millor2», Càritas vol cridar l’atenció dels ciutadans sobre la possibilitat de duplicar -i de millorar- el compromís solidari a través de la Declaració de la Renda: quan marques les dues opcions de forma simultània, els ciutadans col·labores a la vegada, i sense cap cost afegit, amb un 0,7% de la base imponible a sostenir l’acció de l’Església i amb un altre 0,7% a donar suport a les finalitats socials que desenvolupen Càritas i altres moltes organitzacions que reben fons de l’IRPF per sostenir una part de la seva tasca solidària.

Càritas posa en marxa aquesta campanya informativa un any més, perquè molts contribuents no coneixen encara que tenen la possibilitiat de marcar conjuntament les dues caselles solidàries a la Declaració de la Renda i poder ajudar el doble (0,7% + 0,7% = 1,4%) les persones en situació social més vulnerable. Es tracta, a més, d’una decisió que no suposa que cap contribuent que pagui més ni que se li torni menys diners en el resultat de la declaració.

A data d’avui, existeix un gran número de contribuents, concretament un 30%, que no marca cap casella solidària. Això significa que l’import de l’assignació tributària de les seves declaracions, en lloc de destinar-se a finalitats socials o al sosteniment de l’Església, passa a les arques de l’Estat.

Càritas, com a entitat del tercer sector d’acció social, rep fons per als seus projectes socials aportats pels contribuents a través de la casella “Altres finalitats Socials”. I com a part de la Confederació oficial de les entitats d’acció caritativa i social de l’Església catòlica a Espanya, rep també suport financer a través de les aportacions que es recauden mitjançant la casella destinada a l’Església catòlica.

De debò puc marcar les dues caselles alhora?
Sí. Es poden marcar les dues caselles conjuntament.

I és cert que si marco les dues caselles es duplica l’ajuda?
Sí. Cada casella marcada genera el 0,7%. Si marques les dues, es destina l’1,4% a ajuda.

I a mi, em costa res?
No. No et costa res. Tu decideixes la destinació de l’1,4% dels teus impostos.

I si no marco alguna de les caselles?
Hisenda destinarà l’import correponent a altres partdies dels pressupostos generals de l’Estat.

Per què és bo marcar la casella Església Catòlica?
Perquè així pots destinar un percentatge dels teus impostos a col·laborar amb les necessitats de l’Església.

Per què he de marcar també la casella Finalitats Socials?
Perquè, d’aquesta manera, un percentatge dels teus impostos es destina a projectes socials del nostre entorn i als països més desafavorits.

Càritas percep de les caselles d’Església Catòlica i de Finalitats Socials?
Sí. Càritas és una part essencial de l’Església Catòlica i, a més, com a organització social, rep fons de la casella de Finalitats Socials.

Per donar suport a la difusió de la campanya, Càritas ha editat una sèrie de materials:

Descarrega el cartell (*.pdf)

Descarrega el díptic informatiu (*.pdf)

Visualitza l'anunci de la campanya

Escolta la falca de ràdio