Home >> Fem >> Acció Social >> Programa Roba

Acció Social

L’Acció Social es centra en l’atenció i l’acompanyament a les persones que es troben en situació o risc d’exclusió, en el seu procés de promoció i desenvolupament integral i en l’exercici dels seus drets, alhora que en la prevenció d’aquestes situacions de vulnerabilitat.
Programa Roba

Funció social, mediambiental i formativa

El Rober

Per garantir que les persones amb falta de recursos puguin accedir a roba amb condicions adequades, els robers reciclen roba de segona mà que es troba en bon estat per a la posterior distribució. El servei és gestionat per persones voluntàries, que organitzen la roba. Algunes Càritas també ofereixen serveis de reutilització d’articles de segona mà, parament de la llar i mobiliari. Aquests espais contribueixen a enfortir el consum responsable, i són un primer punt de trobada i d’atenció a les persones més vulnerables.

Tallers de Costura

Els tallers agrupen majoritàriament dones que reben coneixements pràctics de costura i de reutilització i reciclatge de roba. Aquests espais també els permeten crear nous contactes i col·laborar de manera conjunta en un projecte. A més, les trobades les ajuden a millorar el coneixement de la nostra llengua i de l’entorn. D’aquesta manera, promovem la cohesió i les relacions de veïnatge i evitem l’exclusió social.