Home >> Diem >> Memòria

Memòria

Memòries

La crisi econòmica ens ha deixat salaris més baixos i ha normalitzat la precarietat laboral. Hi ha tota una franja social que no pot trencar el cercle de la pobresa, encara que tingui feina. Les solucions de suport organitzades per fer front a la crisi s’han convertit en infraestructures de la pobresa. Ens trobem un moment paradoxal en edats molt diverses. Per una banda, tenim joves molt ben formats que han de marxar a l’estranger o bé quedar-se i treballar amb sous molt baixos durant un llarg període. A l’altra banda, hi ha persones amb poca formació que han d’acceptar feines amb contractes precaris i de molt curta durada. El jovent cada cop té menys capacitat per independitzar-se, moltes famílies no poden fer front a les despeses bàsiques ni mantenir un habitatge digne, i els pensionistes han de sobreviure amb ingressos molt reduïts.

En aquestes circumstàncies, Càritas Diocesana de Girona aposta per enfortir els projectes promocionals i potenciar l’autonomia de les persones. Hem diversificat la nostra acció i el tipus d’atenció i hem augmentat la presència arreu del territori per no deixar ningú enrere. Aquest any, hem atès 2.000 persones en l’àmbit laboral i hem aconseguit acompanyar 500 insercions laborals a través de diversos programes i projectes laborals. Moltes d’aquestes persones que han trobat feina han realitzat itineraris de formació a través de la nostra entitat i d’Ecosol l’empresa d’inserció de Càritas Diocesana de Girona. Som inconformistes i continuem preguntant-nos com ha de ser la millor acollida. Per això, continuem desenvolupant projectes de suport emocional i d’acompanyament integral, amb especial atenció a les dones i famílies en situació de vulnerabilitat.

Amb el nostre compromís i el de les persones voluntàries, sòcies, donants i col·laboradores, volem teixir una societat més acollidora i integradora.

És un compromís que millora el món.

Consell diocesà