Home >> Diem >> Memòria

Memòria

Memòries

Les mesures que es van prendre davant la crisi econòmica que va esclatar l’any 2008 estan comportant una desigualtat en la distribució de la renda, que s’està agreujant. Les conseqüències d’aquest sotrac són ben presents sobretot en la dificultat per accedir a la feina digna i l’habitatge, els pilars fonamentals per sortir de la pobresa i de l’exclusió social. Les condicions laborals que ofereix el mercat ordinari continuen sense garantir l’estabilitat econòmica i professional suficient per viure dignament. Pel que fa l’habitatge, la situació és alarmant. Els lloguers impagables i la falta de recursos per a les hipoteques posen en perill el dret a un habitatge digne, adequat i assequible.

L’exclusió social afecta també les persones grans que pateixen solitud i els infants i joves que es troben amb desigualtats que els impedeixen trencar amb l’herència de la pobresa. Des de Càritas tornem a detectar un augment de les persones que arriben després d’un procés migratori fugint de conflictes i de la misèria i cercant noves oportunitats.

Per fer front a tots aquests reptes estem impulsant i aplicant una resposta comunitària que s’obre al veïnatge i a les comunitats amb l’objectiu de fomentar les relacions socials i evitar l’exclusió. Conèixer i apropar-se a les persones del nostre entorn és una eina fonamental per garantir que ningú quedi al marge de la societat. Ara que l’individualisme, la xenofòbia i el racisme tornen a ser ben presents a la vida pública, cal sensibilització i denúncia.

Aquesta memòria del 2018 reflecteix les dades de la feina que hem portat a terme. Però cadascuna d’aquestes dades és una vida, pors i esperances, tristeses i anhels, caure i remuntar, tendresa i solidaritat, empoderament i confiança. Persones treballadores, voluntàries i participants lluitant colze a colze per la dignitat de les persones, la justícia social i el bé comú. Només junts ens en sortirem.

Consell diocesà