Home >> Diem >> Memòria

Memòria

Memòries

Un any més , Càritas diocesana de Girona, amb les 50 Càritas que la formem, rendim comptes de l’acció social i dels recursos emprats per  realitzar-la.

En la nostra missió d’acompanyar, continuem atenent famílies en els programes d’acollida. Entre ells, hi ha hagut moltes actuacions en  pobresa energètica i han augmentat les persones immigrades ateses per la irregularitat sobrevinguda. Han continuat en alça les accions adreçades a les persones grans i a la infància. En l’aposta de Càritas d’aquests darrers anys pel treball com a eina de canvi, els programes  han hagut de realitzar itineraris de formació molt més llargs, per capacitar a l’hora d’anar a buscar feina, tot i que moltes persones –a través dels grups d’empoderament– han tornat a confiar en elles mateixes i ja han estat capaces de buscar solucions.

Tot i l’aparent recuperació econòmica, alertem que la precarietat dels llocs de treball no para de crèixer i que la pobresa es cronifica, com mostren les dades d’aquesta memòria.

Som conscients que tota la feina repercuteix en la millora de la salut física i espiritual de les persones i en la cohesió social.

Consell diocesà